معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور مطرح کرد

برخورد قاطعانه با متخلفان زمین‌خواری در گردنه حیران

پنجره ایرانیان: به گفته معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، گردنه حیران یک سرمایه ملی متعلق به نسل آینده است و از اقدامات خلاف قانون افراد در این گردنه جلوگیری می‌شود.
  • پنجشنبه 5 شهریور 1394 ساعت 1:8

به گزارش خبرگزاری تسنیم محمدرضا شاملو اظهار داشت: بحث ویلاسازی هم‌اکنون در تمام کشور انجام می‌شود و این امر مربوط به گردنه حیران نیست و متاسفانه تخلفات ساخت و ساز در همه جای خوش آب و هوای ایران وجود دارد. وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان‌ها و نهاد زیربط هرچه زودتر جلوی زمین‌خواری در گردنه حیران که قطب گردشگری کشور است جلوگیری شود و ما باید هرچه زودتر جلوی این پدیده شوم را در کشور بگیریم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بیان کرد: گردنه حیران یک سرمایه بسیار بزرگ برای کشور ایران است و هر کسی به‏ عنوان یک شهروند ایرانی وظیفه ملی و دینی و انسانی دارد که از این گردنه حفاظت همه جانبه‌ای داشته باشد و این سرمایه بسیار بزرگ را حفظ کند. شاملو با بیان اینکه هم‌اکنون موجی در کشور ایجاد شده که همه مردم و مسوولان نسبت به موضوع گردنه حیران حساس شده‌اند و نیاز است در این راستا همگان تمام تلاش خود را برای حفظ این سرمایه عظیم به کار بگیریم.

معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور با اشاره به اینکه بنیاد مسکن مسئولیت قانونی مستقیم را در این موضوع ندارد گفت: بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی اجرای طرح هادی در روستاها نقش بسزایی در جلوگیری ساخت و سازهای غیر مجاز ایجاد کرده است. شاملو تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های اساسی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی برخوردار می‌شوند که با اجرای این طرح تخلفات زمین خواری و تخریب محیط زیست و اراضی باغی در کشور کاهش چشمگیری می‌یابد، چراکه اجرای این طرح نشان می‌دهد که کدام تخلف در زمین‌های مربوطه صورت گرفته است.


ثبت نظر

ارسال