اعطای مجوز بین کارگاهی هافمن و آموزش فنی و حرفه‌ای استان

پنجره‌ایرانیان؛ مراسم اعطای مجوز بین کارگاهی شرکت هافمن و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل شرکت هافمن برگزار شد.
  • یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 4:38

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روابط عمومی هافمن، مراسم اعطای مجوز بین کارگاهی شرکت هافمن و اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان در محل شرکت هافمن با حضور مدیرعامل شرکت هافمن، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و جمعی دیگر از مسئولین در محل این شرکت برگزار شد.

محمد حمیدیه، مدیرعامل شرکت هافمن در این جلسه با تقدیر از اقدامات اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: باتوجه به نیاز مبرم به نیروی تخصصی کار با بخش‌های مختلفی همچون دانشگاه‌ها و فنی و حرفه‌ای استان صحبت‌هایی انجام شد ولی آن‌طور که باید نتیجه‌ای دریافت نشد و نیروی کار متخصص که موردنیاز است، جذب نشده است.

وی در ادامه افزود: برخلاف استان آذربایجان شرقی تقاضا برای برگزار دوره‌های آموزشی در استان‌هایی همچون زنجان بسیار بالاست و چند دوره در این استان برگزار شد و موارد مشابه دیگر در استان‌های البرز و کردستان انجام شده است.

حمیدیه با بیان اینکه کمبود نیروی کار ماهر یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور است، خاطرنشان کرد: متاسفانه از سال‌های قبل کمبود نیروی تخصصی بسیار احساس می‌شود و به نظر می‌رسد تا ده سال آینده نیروی کار ماهر دستمزدی بیشتر از یک پزشک داشته باشد. بااین‌وجود همچنان تراکم در اقشاری که تمایل به تحصیلات دارند بیشتر از کسانی هستند که به دنبال مهارت هستند و حتی برخی افراد شغل‌های اجدادی خود را هم رها کرده و به تحصیل ادامه می‌دهند.

مدیرعامل هافمن با اشاره به این مشکل در تمامی واحدهای تولیدی کشور تصریح کرد: درحالی‌که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور پیدا کردن کارگر ساده است، آمار بیکاری‌ها نیز در کشور بالاست که بخشی از این موضوع به آموزش فنی و حرفه‌ای مرتبط است که با نیازسنجی از مراکز صنعتی نیروی کار را برای این مراکز فراهم کند.

در ادامه علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم در این جلسه با ابراز خرسندی و استقبال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اعطای این مجوز به شرکت هافمن خبر داد و گفت: پس از اعلام این خبر از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند بایستی اولین مجوز آموزشگاه نوع الف دروپنجره کشور به شرکت هافمن اختصاص داده شود که در استان فقط شرکت تراکتورسازی ایران شرایط دریافت این مجوز را داشت.

وی در ادامه افزود: در سال پیش‌رو اولین آموزشگاه نوع الف حوزه دروپنجره‌سازی افتتاح خواهد شد و در اولین سفر معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این اقدام شرکت هافمن تشکر خواهند کرد.

مشایخی با اشاره به نهضت مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در گام اول انقلاب اسلامی نهضت سوادآموزی اولویت داشت، هم‌اکنون صنایع دنبال نیروی ماهر، متعهد و متخصص هستند که این سه الگو برای فنی و حرفه‌ای بوده است که سعی می‌شود توسط صنایع آموزش داده شود؛ بنابراین سیستم آموزشی دوگانه هم تعریف شده است تا 30 درصد آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای و 70 درصد در محیط‌های صنعتی صورت گیرد.

 


ثبت نظر

ارسال