ماجرای کش‌دار آندسازی ایرالکو و وکیل چندمیلیاردی

پنجره‌ایرانیان؛ نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم انتقال آندسازی ایرالکو، گفت: انتقال طرح آند سازی که سال‌های سال است باقی‌مانده و هیچ‌کس هم در این استان پاسخ نمی‌دهد. نه شرکت به کسی پاسخ گوست و نه مقامات استان و نه حتی مقامات قضایی که این کار را پیگیری کنند.
  • شنبه 5 بهمن 1398 ساعت 11:36

به گزارش می متالز، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی با اشاره به مصوبه سال ۸۶ هیات وزیران در خصوص آلودگی هوای اراک، عنوان کرد: این مصوبه در راستای تعیین تکلیف و تصمیم‌گیری و بهبود وضعیت آلودگی هوای اراک صادر شده و مدت زیادی از آن گذشته است و اگر جداول پیوست این مصوبه را ملاحظه کنیم، فرصت اجرای بندها از ۱ تا نهایتا ۵ سال در نظر گرفته شده است اما این‌همه مدت از سال ۸۶ تابه‌حال گذشته و درصدی پیشرفت مشخص در کارگروه‌ها نمی‌بینیم که ذکر شود. اینکه چند وقت یک‌بار جلسه‌ای بگذاریم و صحبتی شود لطفی ندارد.

وی بیان کرد: پایش بحث آلودگی هوای اراک به‌صرف گزارش مراکز پایش در یک مقطع زمانی کوتاه‌مدت، نتیجه درستی به ما نمی‌دهد. ما یک روند بلندمدت برای آلودگی هوای شهری مانند اراک داریم و باید اقداماتی انجام شود که در بلندمدت ما را به یک شرایط بهبود برساند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم انتقال آندسازی ایرالکو، تصریح کرد: انتقال طرح آند سازی که سال‌های سال است باقی‌مانده و هیچ‌کس هم در این استان پاسخ نمی‌دهد. نه شرکت به کسی پاسخ گوست و نه مقامات استان و نه حتی مقامات قضایی که این کار را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: وکیلی آمده و سر این شرکت کلاه گذاشته و مبالغ هنگفتی از جیب این شرکت که جیب بیت‌المال است به تاراج رفته و هم چنان ادامه دارد و مدیران این شرکت هم می‌گویند ما نمی‌توانیم جلوی این را بگیریم. از طرفی آلایندگی یا عدم آلایندگی این شرکت و پرداخت عوارض آلایندگی هم روی همین پروسه قفل شده و گیر کرده است. آیا باید تکلیف این شرکت مشخص شود یا نه؟ طرح آندسازی منشا آلایندگی این شهر هست یا نه و بالاخره باید در این کارگروه این موارد را رفع کنیم.

کریمی با تاکید بر اینکه بخشی از مصوبه سال ۸۶ اجرا و بخشی دیگر اجرا نشده است اظهار کرد: خیلی از مسائل ممکن است جدید اتفاق افتاده باشد. ممکن است حجم اثرگذاری وسایل نقلیه در آلایندگی هوای اراک نسبت به سال ۸۶ بیشتر شده باشد و به همین دلیل ما باید تمهیدات جدیدی برای حل این قسمت کار ببینیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود دولت و مسئولین استان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و در همین کارگروه طرح را بازنگری کنیم و یک نمونه جدید از آن تهیه شود و به هیئت‌وزیران پیشنهاد دهیم و بتوانیم با نیرو و انرژی جدیدی که ایجاد می‌شود یک ‌قدم بلند و موثر برای کاهش آلودگی هوای اراک برداریم.

نماینده مردم اراک در پایان صحبت‌های خود از عدم حضور شهردار و فرماندار اراک در این جلسه به‌شدت انتقاد کرد.


ثبت نظر

ارسال