اتحادیه‌ها را به رسمیت بشناسید، صنعت قوت می‌گیرد

پنجره ایرانیان؛ رئیس هیات‌ مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران می‌گوید: عبور از روش‌های سنتی تولید که به اتلاف وقت، هزینه و انرژی منجر می‌شود و راندمان کار را کاهش می‌دهد، یکی از موضوعات اصلی و خواست اتحادیه تولید آلومینیوم از دولت است و اگر اتحادیه‌ها به رسمیت شناخته شود، صنعت قوت می‌گیرد.
  • یکشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 15:0

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هبت الله فاضلی، رئیس هیات‌ مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران نوشته است:

اتحادیه‌ها را به رسمیت بشناسید، صنعت قوت می‌گیرد. عبور از روش‌های سنتی تولید که به اتلاف وقت، هزینه و انرژی منجر می‌شود و راندمان کار را کاهش می‌دهد، یکی از موضوعات اصلی و خواست اتحادیه تولید آلومینیوم از دولت است تا با همکاری هرچه بهتر و اعطای تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان در به‌روز شدن این صنعت ایفای نقش کنند.

توانمندی جوانان ایرانی در صنعت آلومینیوم به ارتقای کیفی و کمی تولید این محصول منجر شده است؛ بنابراین توجه دولت به تامین ذخایر مواد اولیه، قانون‌گذاری مطلوب و برنامه‌ریزی اصولی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، صادرات آلومینیوم به کشورهای منطقه را نیز افزایش دهد.

تصمیمات کلان اقتصادی، بانکی، مالیاتی و تعدد مراکز تصمیم‌گیرنده در این زمینه، شرایط را برای سرمایه‌گذاری در این صنعت مشکل کرده است. وجود ماشین‌آلات پیشرفته و توانمندی‌های بالای ایران در صنعت آلومینیوم با تاکید رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید به اشتغال‌زایی در این بخش منجر شده و بسیاری از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته به خارجی‌ها واگذار می‌شد، اینک در کشور انجام می‌شود.

توان تولید آلومینیوم ایران بسیار بالاست، اما استفاده 100 درصدی از این توان وابسته به حمایت‌های دولت به‌خصوص در امور مالی و تسهیلات بانکی است. هماهنگی زیرمجموعه‌های دولت و توجه نمایندگان مجلس در تصویب و حمایت از قوانین ارتقای صنعت نیاز اصلی امروز کشور است که متأسفانه چنین اهتمامی به‌صورت 100 درصدی در نمایندگان مجلس یا زیرمجموعه‌های دولت دیده نمی‌شود.

عدم اعتقاد دولت به حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در حمایت از صنعت و بها ندادن به اتحادیه‌ها و سندیکاهاست که توانایی کشور را در این زمینه کاهش می‌دهد. صادرات 25 درصدی پروفیل آلومینیوم ایران به کشورهایی چون سوئد و آلمان و امکان افزایش حجم صادرات بیانگر توان بالای کمی و کیفی جمهوری اسامی در این صنعت است که حمایت‌های جدی‌تر از آن، می‌تواند به افزایش صادرات به سایر کشورها منجر شود.


ثبت نظر

ارسال