روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف گرامی باد

پنجره‌ایرانیان اول خرداد، روز ملی بهره‌وری را به همه فعالان صنعت دروپنجره و دغدغه‌مندان مقوله بهینه‌سازی مصرف انرژی تبریک و تهنیت می‌گوید.
  • پنجشنبه 2 خرداد 1398 ساعت 1:20

اول خردادماه، «روز ملی بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف» نام‌گذاری شده است تا اهمیت استفاده بهینه و مطلوب از منابع و امکانات را یادآوری کند. بهره‌وری به معنی استفاده مطلوب، موثر و بهینه از مجموعه امکانات، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها، سرمایه‌ها، نیروها و منابعی است که به انسان برای رسیدن به رشد و شکوفایی همه‌جانبه کمک می‌کند. گاهی برداشت‌های اشتباهی از بهره‌وری و بهبود آن می‌شود، به‌طور مثال عده‌ای بهره‌وری را به‌عنوان سخت‌تر کارکردن می‌دانند درصورتی‌که معنا و مفهوم بهره‌وری در ارتباط با کارکردن متفاوت است. بهره‌وری را می‌توان هوشیارانه و آگاهانه‌تر کارکردن دانست نه سخت‌تر کارکردن. روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، بهانه‌ای برای تکرار اهمیت استفاده مؤثر و مطلوب از منابع و سرمایه‌های موجود است.

بهره‌وری می‌تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه‌جانبه زندگی انسان باشد. اگر می‌خواهیم در دنیای پررقابت امروز رونق اقتصادی، اجتماعی و زندگی بهتری داشته باشیم، لازم است به بهره‌وری بالایی برسیم؛ زیرا ایستادگی و تداوم حیات در صحنه جهانی، سرعت و دقت افزون‌تری می‌طلبد.

نشریه پنجره‌ایرانیان به‌عنوان ارکان مطبوعاتی صنعت دروپنجره کشور مفتخر است در طول سال‌های فعالیت خود مبحث بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی را همواره در سرلوحه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در حوزه اطلاع‌رسانی قرار داده و امیدوار است در کنار تمامی فعالان صنعت دروپنجره قدمی هرچند کوچک در راه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با مبحث صرف‌جویی مصرف انرژی و تاثیر استفاده از دروپنجره‌های عایق و دوجداره (یو.پی.وی.سی و آلومینیوم) بر این موضوع بردارد.


ثبت نظر

ارسال