بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی در کمیسیون تخصصی

پنجره‌ایرانیان؛ سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های پیش‌رو به‌منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
  • یکشنبه 26 تیر 1401 ساعت 10:28

مالک شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون به بررسی سوابق و برنامه‌های شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی اختصاص داشت. در این نشست مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی و همکارانشان حضور داشتند. ایشان گزارشی از اقدامات گذشته و برنامه‌های آینده برای بهینه‌سازی مصرف سوخت ارائه دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون انرژی چند هفته گذشته میزبان وزارت نیرو بود که در همین زمینه بحث و بررسی صورت گرفت. جلسه امروز نیز به‌منظور تکمیل پیگیری‌های کمیسیون در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اولویت‌های اساسی کمیسیون انرژی است چراکه در کنار افزایش تولید در حوزه برق و گاز حتما باید بحث بهینه‌سازی را دنبال کنیم. ضرورت ایجاب می‌کند ما برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اولویت بیشتری قائل باشیم. بر اساس گزارشی که ارائه شد برخی از قراردادها در دولت گذشته دچار اشکال بود. به یکی دو مورد اشاره شد. هم در بحث جایگزینی بخاری‌ها که نیازمند اصلاحاتی بوده که از کمیسیون درخواست کمک کردند. مورد دوم قرارداد تعویض خودروهای فرسوده به‌ویژه در حوزه خودروهای سنگین بود. ظاهرا اشکالی در اجرای قرارداد وجود داشته و طبق گزارش تخلفی در دولت قبل صورت گرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: کمیسیون امروز میزبان حقوقدان‌های نامزد برای عضویت در شورای نگهبان بود. با تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس این افراد در همه کمیسیون‌ها حضور یافتند و خود را معرفی کردند. اعضای کمیسیون با نقطه نظرات و سوابق آنان آشنا شدند و هفته آینده در صحن مجلس در این زمینه رای گیری خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال