در حاشیه دومین همایش ملی اجرای قوانین انرژی در ساختمان:

دکتر مظاهریان از غرفه ونوس شیشه بازدید کرد

پنجره ایرانیان: دومین همایش ملی اجرای قوانین انرژی در ساختمان، با حضور ونوس شیشه در روزهای 10 و 11 آبان ماه 1395 در سالن همایش‌‏های صداوسیما برگزار شد و ونوس شیشه در حاشیه این همایش کارگاهی آموزشی را با عنوان "شیشه بهترین گزینه در بهینه‏‌سازی مصرف انرژی در ساختمان" برپا کرد.
  • شنبه 15 آبان 1395 ساعت 14:46

به گزارش پنجره ایرانیان، دومین همایش ملی اجرای قوانین انرژی در ساختمان با حضور مسئولان وزارتخانه‏‌های راه‏ و شهرسازی، نیرو و کمیسون‏‌های عمران و انرژی مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور و استان‏‏‌ها، سازمان ملی استاندارد ایران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری تهران، سازمان شهرداری‌‏ها و دهیاری‏‏‌های کشور، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، سازمان نظام کاردانی کشور، کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این نشست، دکتر حامد مظاهریان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی ابتدا باید از ساختمان‏‌های دولتی آغاز شود، از اقدامات وزارتخانه متبوعش برای اجرایی کردن بهره‌‏وری انرژی در ساختمان‏‌های دولتی و خصوصی خبر داد.

 معاون مسکن و ساختمان وزارتخانه راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه بهینه‏‌سازی مصرف انرژی ساختمان‏‌ها در کشور فرانسه، گفت: در کشور فرانسه برای بهینه‏‌سازی مصرف انرژی یک میلیارد یورو بودجه در نظر گرفته‌شده و به ازای هر فرد بزرگ‌سال 8 هزار یورو با تسهیلات صفر درصد واگذارشده است. علاوه بر این 30 درصد تخفیفات مالیاتی در نظر گرفته‌شده و حمایت‌‏های و تسهیلات ویژه‏ای برای افراد کم‌‏درآمد نیز مدنظر گرفته‌شده است.

دکتر مظاهریان در پایان سخنان خود، از دو اقدام مهم وزارتخانه راه و شهرسازی برای بهره‏‌وری انرژی در ساختمان‌های کشور نام برد و خاطرنشان ساخت: اولین اقدام وزارتخانه در این راستا اصلاح مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان است که این مبحث خوشبختانه در شورای تدوین مقررات ملی ساختمان در حال اصلاح است.

در ادامه دکتر مظاهریان از غرفه ونوس شیشه که در محل سالن همایش‌‏های صداوسیما و در حاشیه این همایش برپاشده بودن دیدن کرده و با مدیران این شرکت به گفتگو نشست.

در حاشیه این همایش، به‌منظور ایجاد تبادل‌نظر و هم‌‏اندیشی میان متخصصان، صاحب‌نظران، کارشناسان و تصمیم گیران مربوطه چندین کارگاه‏ تخصصی برگزار شد. ازجمله آن‌ها،کارگاهی با عنوان "شیشه بهترین گزینه در بهینه‏‌سازی مصرف انرژی در ساختمان" بود که توسط شرکت ونوس شیشه و با اجرای خانم مهندس گیتی نوروزی برپا شد.

همچنین در این نشست از جلد دوم کتاب "راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان" رونمایی شد.

گفتنی است، مهم‌ترین اهداف برگزاری دومین همایش ملی اجرای قوانین انرژی در ساختمان عبارت بود از: اولویت و اهمیت اصلاح الگوی مصرف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی ـ اجرایی در حوزه بهینه‏‌سازی مصرف انرژی و تولید انرژی پاک، آشنایی با تکنولوژی و آخرین دستاوردهای بین‏‌المللی در اجرای راهکارهای بهینه‏‌سازی مصرف انرژی، ایجاد هم‌‏افزایی میان ارگان‏‌های ذی‏ربط جهت اجرای راه‌کارهای بهینه‏‏‌سازی مصرف انرژی و ترویج فرهنگ بهینه‏‌سازی مصرف انرژی در میان بهره‌‏برداران و تاکید بر اهمیت انرژی و محیط‌زیست.

 


ثبت نظر

ارسال