تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای حضور شرکت‌های ایرانی در سوریه

پنجره‌ایرانیان؛ تعدادی از شرکت‌های ما در سوریه چه قبل از جنگ داخلی و چه بعدازآن با مشکلات حقوقی و قراردادی مواجه شده بودند که بیشتر این شرکت‌ها مسائلشان حل شده است و امیدواریم با توجه به شکل‌گیری رابطه بانکی و تمهیدی که ما اتخاذ کردیم تا بانک‌های سوریه ضمانت‌نامه‌های بانکی ایران را قبول کنند دیگر دلیلی بر عدم حضور شرکت‌ها نباشد.
  • چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت 12:15

به گزارش صما، محمد اسلامی در خصوص آخرین تحولات مربوط به حضور ایران در بازسازی سوریه گفت: ما به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه تمهیدات را با محوریت بخش خصوصی در نظر گرفته‌ایم. اتاق بازرگانی مشترک تشکیل شده و این اتاق مشترک ساختمانی را در دمشق خریداری کرده و مستقر شده است. اولین نمایشگاه تخصصی که در دمشق برگزار شد نیز با حضور فعال شرکت‌های ایرانی همراه بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های ما مذاکرات مفصلی را انجام داده‌اند و خود ما نیز با وزرای مربوطه چه در تهران و چه در دمشق چند دور مذاکره داشتیم. زمینه‌ها برای حضور شرکت‌های عمرانی در سوریه فراهم است؛ امیدواریم مذاکرات خودشان نیز جواب دهد تا بتوانند خیلی قوی‌تر و سریع‌تر از گذشته در پروژه‌های عمرانی سوریه حضور داشته باشند.

وی افزود: البته تعدادی از شرکت‌های ما در سوریه چه قبل از جنگ داخلی و چه بعدازآن با مشکلات حقوقی و قراردادی مواجه شده بودند و پیگیری آن‌ها در روال روانی وجود نداشت که اکثر این شرکت‌ها مسائلشان حل شده و امیدواریم با توجه به شکل‌گیری رابطه بانکی و تمهیدی که ما اتخاذ کردیم تا بانک‌های سوریه ضمانت‌نامه‌های بانکی ایران را قبول کنند دیگر دلیلی بر عدم حضور شرکت‌ها نباشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت‌ها با توجه به خصوصی بودن به منابع مالی نیاز دارند که در درون خودشان تامین می‌شود و بحث‌های عمرانی را هم خود دولت سوریه فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تقسیم جغرافیایی برای حضور ایران وجود دارد یا خیر، گفت: تاکنون تقسیمی صورت نگرفته و حوزه فعالیت ما بستگی به تصمیم دولت سوریه دارد.


ثبت نظر

ارسال