کارگروه مشترک 2 انجمن برای پیشبرد اهداف صنعت

گروه اقتصادی: خبری خوب برای همه فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران از عزم مشترک دو انجمن؛ یکی انجمن صنایع پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران و دیگری انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران که در شامگاه آخرین روز برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در و پنجره ایران به توافق رسیدند تا کارگروه مشترکی برای همکاری مشترک و عملی تشکیل دهند.
  • شنبه 3 اسفند 1392 ساعت 9:42

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، در این نشست مشترک که اعضای هیات مدیره دو انجمن حاضر بودند، هر یک از اعضا دیدگاه‌ها و نقطه نظرات و البته انتقادها و نگرانی‌های مدنظر خویش را مطرح کردند و در گفتگوی شفاف به ارزیابی چالش‌ها و خطرهای پیش روی صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران پرداختند.

ضرورت ارتقای کیفیت هم در بین تولیدکنندگان پروفیل و هم در نزد سازندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی یکی از محورهای اصلی مذاکرات مطرح شده بین اعضای هیات مدیره انجمن‌های یادشده بود و افزون بر این راهکارهای جلوگیری از ورود و استفاده از پروفیل‌های خارجی فاقد کیفیت هم موضوع دیگری بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت. خبرنگار ما می‌گوید: بحث آزاد و نقد و نظر شفاف و سازنده هر کدام از حاضران بدون اینکه باعث سوءتفاهم و یا سوءبرداشت دیگران شود، باعث شد تا مشکلات درونی و بیرونی صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران به بحث گذاشته شود، از جمله اینکه چگونه می‌تواند از مخدوش شدن اعتماد و اعتبار این صنعت نوپای ایران جلوگیری کرد و با چه سازوکاری می‌توان اهمیت و تاثیر استفاده از در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی را در سطح افکار عمومی تقویت کرد و مسوولیت‌های قانونی نهادهای دولتی و غیر دولتی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و البته نظارت را یادآور شد.

به گزارش پنجره ایرانیان، اختصاص بخشی از بودجه شرکت‌های تولیدکننده پروفیل یو‌پی‌وی‌سی به تبلیغات برای فرهنگسازی کاربردها و کارایی در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی و آگاه کردن مردم نسبت به مزایای نسل چهارم صنعت در و پنجره یکی از محورهای مذاکرات اخیر انجمن‌های تولیدکننده پروفیل و در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی بود. همچنین ضرورت آگاهی نسبت به تحولات آینده اقتصادی کشور از جمله تصمیم‌های دولت بر صنعت ساختمان و جدی گرفتن خطرهای ناشی از رکود توام با تورم هم دیگر موارد مورد بحث در این نشست بود.

تاثیر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر فعالیت واحدهای تولید پروفیل و در و پنجره‌های دوجداره یو‌پی‌وی‌سی هم از جمله مواردی بود که اعضای حاضر در نشست مشترک انجمن‌های یادشده طرح و قرار شد که نقطه نظرات مطرح شده از جمله فرصت‌ها و تهدیدها مورد ارزیابی قرار گیرد.

جدی گرفتن موضوع آموزش هم یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی است که البته در نشست انجمن‌های تولیدکنندگان پروفیل و در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت، چه اینکه به باور اعضای حاضر در این نشست، افزون بر تلاش هرکدام از شرکت‌ها برای آموزش نمایندگان و مشتریان خود، ضرورت ایجاب می‌کند تا آموزش‌های تولید، مونتاژ و نصب در و پنجره‌های دوجداره به صورت مدون، علمی و کارشناسی انجام گیرد. البته در این نشست مشترک دو ساعته که به میزبانی انجمن صنایع پروفیل یوپی‌وی‌سی در و پنجره ایران برگزار شد، هر کدام از حاضران به مواردی به عنوان بایدها و نبایدهای قابل تامل از سوی فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران اشاره داشتند که بدیهی است به دلیل رعایت اصول حرفه‌ای انتشار موارد مطرح شده، مستلزم این است که همکاری لازم از سوی انجمن‌های یادشده صورت گیرد تا نتیجه رسانه‌ای شدن این نشست‌ها تقویت دوستی‌ها و همگرایی فعالان این صنعت به سمت پیشرفت و کیفیت باشد.

خبرنگار ما می‌گوید: آنچه خرسندکننده است، اینکه حاضران در این نشست صمیمانه و البته نقادانه ورای نام‌ها و برندهای تجاری خود، صادقانه دیدگاه‌ها و انتقادها را مطرح کردند و مهمتر اینکه مقرر شد تا کارگروه مشترکی بین انجمن‌های تولیدکننده پروفیل و در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران تشکیل شود و ضمن تعامل و توافق بر سر راه‌های رفع موانع و مشکلات، در جهت بهبود هرچه بیشتر کیفیت و گسترش سطح خدمات گام بردارند. خبر دیگر از این نشست اینکه قرار است کارگروه یادشده دیدگاه‌ها و پیشنهادها را مستندسازی کند و در رایزنی‌های مشترک و یا انفرادی انجمن‌های یادشده با مسوولان، دستگاه‌های دولتی و نهادها و سازمان‌های نظارتی منافع و مصالح جمعی کل فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران را دنبال کنند.


ثبت نظر

ارسال