آغاز تعمیر اساسی چهار واحد پالایشگاه اصفهان

پنجره ایرانیان: تعمیر اساسی چهار واحد پالایشگاه اصفهان روز شنبه به‏ صورت همزمان آغاز شد.
  • یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 10:24

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت اصفهان، این واحدها شامل آیزوماکس، هیدروژن شماره 2، گوگرد سازی و آمین کنتکتور است. 
رئیس نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان زمان عملیات تعمیرات این واحدها را 22 روز اعلام کرد. ناصر خیری گفت: با فعالیت در دو نوبت کاری 12 ساعته و تلاش بی‏ وقفه حدود 1700 نفر نیروی انسانی رسمی و پیمانکاری تعمیرات و سایر واحدها و ادارات، برای کاهش این زمان تلاش می کنیم.
وی خوراک واحدهای آیزوماکس و هیدروژن شماره 2 را به ترتیب 27 هزار و 500 بشکه در روز و حدود شش هزار و 300 کیلوگرم در ساعت اعلام کرد و گفت: بنزین، گازمایع، نفت سفید، سوخت هوایی و نفت گاز از تولیدات واحد آیزوماکس است.
خیری با اشاره به اینکه برنامه انجام تعمیرات اساسی روی این واحدها با در نظر گرفتن همه شرایط عملیاتی و در فواصل زمانی سه ساله پیش بینی می‏ شود، اضافه کرد: شرکت پالایش نفت اصفهان 24 واحد عملیاتی دارد که تعمیرات اساسی آنها بر اساس برنامه زمان‏ بندی به ‏صورت جداگانه یا همزمان انجام می شود.
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده‏ های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی از سال ۱۳۵۸ آغاز کرد و اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده ‏های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.
شرکت‏ های پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران از جمله مجموعه‏ های وابسته به این شرکت است.
ظرفیت پالایش این شرکت نسبت به سال‏ های آغازین فعالیت در دهه ۶۰ با ۸۵ درصد افزایش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۳۷۵ هزار بشکه افزایش یافته است.


ثبت نظر

ارسال