با حضور معاون وزیر نیرو انجام شد

بهره‌برداری از یک تونل انرژی در مشهد

پنجره ایرانیان: با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، تونل انرژی طالقانی ـ سجاد در شهر مشهد به بهره ‏برداری رسید.
  • چهارشنبه 4 شهریور 1394 ساعت 16:40

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک تونل انرژی به طول 3000 متر که میان مناطق سجاد و طالقانی در شهر مشهد حفر شده، با حضور هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به بهره ‏برداری رسید.

محمدحسن متولی ‏زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در این خصوص اظهار داشت: پست GIS سجاد با ظرفیت 60 مگاولت آمپر، دارای دو ترانسفورماتور است و در زمینی به مساحت 730 مترمربع احداث شده است که توسط تونل انرژی به پست 132کیلولت طالقانی متصل می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باتوجه به افزایش قیمت زمین در شهر مشهد، شرکت برق منطقه‏ ای خراسان احداث پست‏ های فشارقوی با مساحت کمتر را در دست اقدام دارد، گفت: درحال حاضر پست‏ های معمولی در زمینی به مساحت 10هزارمترمربع اجرا می‏ شوند که با اجرای پست‌های  GIS، این مساحت به کمتر از هزار مترمربع کاهش خواهد یافت.

وی افزود: این تونل به طول 3 کیلومتر، با حجم خاک‌برداری 32 هزار مترمکعب و حجم بتن‌ریزی 7 هزار مترمکعب با هزینه 200 میلیارد ریال اجرا شده است.

متولی‏ زاده هدف از اجرای این تونل انرژی را تامین برق مطمئن مشترکان، تامین برق متقاضیان جدید،کاهش تلفات و افزایش ضریب اطمینان شبکه بیان کرد و گفت: در این تونل انرژی، 19.2 کیلومتر کابل 132 کیلوولت به صورت دومداره اجرا شده است که امکان توسعه خطوط و حفظ زیبایی شهری از دیگر اهداف این پروژه محسوب می‌شود.

همچنین، هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در این مراسم اظهار داشت:‌ صنعت برق خراسان 800 مگاوات برق مازاد خود را صادر می‌کند و با توجه به اینکه سالانه بین 60 تا 100 هزار مشترک جدید در استان‌های خراسان افزوده می‌شود، شرکت برق منطقه‌ای خراسان توانسته نیاز مشترکان خانگی و صنعتی را به ‏خوبی پاسخگو باشد.


ثبت نظر

ارسال