شهرداری مناطق در خصوص نما، اختیار بیشتری داشته باشند

پنجره‌ایرانیان؛ سازنده منطقه یک گفت: اگر دست طراحان و سازندگان بازتر شود ایده‌های جدیدتری شکل می‌گیرد.
  • سه شنبه 27 تیر 1402 ساعت 17:6

علی نوازنده، در گفتگو با صما بیان کرد: با تغییرات در مدیریت شهرداری سلیقه بیشتر اعمال می‌شود. ما خیلی وقت‌ها نقشه را تغییر دادیم که درختی قطع نشود و ازنظر من به خاطر منفعت شخصی نباید درختان را قطع کرد.

وی افزود: سال ۹۰ نقشه‌ای را طراحی کردیم که فضای سبز را می‌خواستیم در طبقات لحاظ کنیم به‌خصوص در بالکن، متاسفانه شهرداری موافقت نکرد و گفت تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است، اگر اجرا شود ممکن است از شهرداری مرکز ایراد بگیرند. در این بخش نیاز به بازگذاشتن دست شهرداری مناطق است تا اجازه رشد و خلاقیت به سازندگان داده شود. شهرداری مرکز می‌تواند به شهرداری مناطق این اجازه را بدهد وقتی طرح نما بدیع است به‌صورت پایلوت اجرا شود. به نظر می‌رسد اگر دست طراحان و سازندگان بازتر شود ایده‌های جدیدتری شکل بگیرد.

نوازنده گفت: من سال ۸۷ طرحی را به منطقه ۱۹ و ۲۲ ارائه دادم به‌عنوان شهر رنگی، مقاله‌ای نوشتم که بخشی از منطقه ۲۲ را از نمای خاکستری خارج کنیم. در ترکیه، امریکا و کانادا ما شاهد خانه‌های رنگی هستیم که منظر شهری را قشنگ‌تر کرده است.

این سازنده درباره وضعیت ساخت‌وساز در شرایط کنونی گفت: یک هفته قبل شن و ماسه از تنی ۸۰ تا ۸۵ تومان به ۱۸۰ تومان افزایش پیدا کرد تولیدکننده هم البته تقصیر ندارد از سوی دولت حمایت نمی‌شوند در حال حاضر بازار خریدوفروش و ساخت‌وساز بی‌رونق است. از سوی دیگر شهرداری‌ها هرسال ۲۰ تا ۴۰ درصد عوارض را افزایش می‌دهند و زنجیروار همه‌چیز به هم وصل است بنابراین روی ساخت‌وساز تاثیرگذار است اگر قرار باشد گشایشی در امر مسکن روی دهد باید از بدو تولید مصالح تا پایان مراحل ساخت، تولیدکننده و سازنده از طرف دولت حمایت شوند.

 


ثبت نظر

ارسال