کاهش ۵۳ درصدی تولید سالانه مسکن در دولت دوازدهم

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: سال ۹۲ بالغ‌بر ۸۴۶ هزار واحد مسکونی در کشور تولید شد اما در سال ۹۶ حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولید شده است.
  • سه شنبه 21 خرداد 1398 ساعت 10:11

به گزارش تسنیم، عباس فرهادیه با اشاره به آمارهای بانک مرکزی اظهار کرد: سال 85 بالغ‌بر 420 هزار واحد مسکونی در سال تولید می‌شد، این میزان سال 92 به 846 هزار واحد رسید و سال 96، نیز 400 هزار واحد مسکونی تولید شد که در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های پیش از آن تولید مسکن روند نزولی داشت.

وی افزود: دغدغه تولید مسکن دغدغه‌ای جدی است ضمن اینکه در بخش مسکن، می‌توان اشتغال را فعال کرد و در این زمینه وابستگی به خارج وجود ندارد، می‌توان با رونق بخشیدن به تولید بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کرد.

وی تولید 400 هزار واحد مسکن را زمینه و بسترسازی برای رونق تولید آن خواند و تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی بسترسازی برای رونق تولید مسکن است.

وی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت راه و شهرسازی را در زمینه مسکن برای تمامی کشور اعلام کرد و گفت: این واقعیتی است که در تهران ذخیره زمین صفر شده است، بنابراین باید راهکارهای دیگر را ازجمله تمرکز به جمعیت‌پذیری شهرهای جدید را بپذیریم.

یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش تولید مسکن در کشور در بازه زمانی سال 92 تا 96 مربوط به سیاست‌ها و برنامه‌های وزیر سابق راه و شهرسازی در تحریک تقاضا بود. آخوندی در مدت حضورش در راس وزارت راه و شهرسازی اصرار عجیبی بر افزایش سقف وام خرید مسکن داشت و به همان اندازه نیز توجهی به تولید مسکن در کشور نداشت. داستانی که آخر کار باعث بر هم خوردن شدید تناسب عرضه و تقاضا و گرانی بیش از 110 درصدی مسکن طی یک سال اخیر شد.


ثبت نظر

ارسال