کدام خانه‌ها بیشترین فروش را دارند؟

پنجره‌ایرانیان؛ در شهر تهران طی شهریورماه سال جاری بیشترین فروش خانه‌ها مربوط به واحدهای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع با سهم ۱۴.۸ درصد از کل معاملات بوده است.
  • یکشنبه 7 آبان 1396 ساعت 11:42

به گزارش ایسنا، در شهریورماه سال جاری توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده برحسب زیربنای هر واحد مسکونی نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده در شهر تهران به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع معادل ۱۴.۸ درصد اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای ۷۰ تا ۸۰ و ۵۰ تا ۶۰ مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۴ و ۱۲.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

درمجموع در شهریورماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ مترمربع ۵۰.۴ درصد از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص دادند.

هم‌چنین در شهریورماه ۱۳۹۶ واحدهای مسکونی دارای دامنه قیمتی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با اختصاص سهم ۱۱.۴ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهای دارای ارزش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان و ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان نیز هرکدام با اختصاص ۱۰.۹ و ۹.۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند. درمجموع در این ماه حدود ۴۳.۷ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی باارزش کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

ازنظر عمر بنا نیز بررسی توزیع واحدهای مسکونی معامله‌شده حاکی از آن است که در شهریورماه واحدهای ۵ سال ساخت با سهم ۴۷.۵ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله‌شده در تهران را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با شهریورماه سال قبل ۳.۹ درصد کاهش‌یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.



ثبت نظر

ارسال