شیروانی خورشیدی تسلا

پنجره ایرانیان: تسلا محصول شیروانی خورشیدی خود را معرفی کرد.
  • شنبه 6 آذر 1395 ساعت 9:9

 به گزارش انرژی‌هاب، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تسلا هنگامی‌که اعلام کرد محصول جدید شرکت تسلا بانام سقف خورشیدی جلوه‌ای زیباتر از سیستم‌های کنونی خواهد داشت، شوخی نمی‌کرد. سیستم سقف خورشیدی جدید واقعا عالی است. این واقعا واضح و به‌نوعی عجیب است که این سیستم جای پنل‌های خورشیدی را خواهد گرفت.

این سقف خورشیدی در چهار گونه مختلف در این رویداد تسلا ارائه‌شده است، که شامل: کاشی شیشه‌ای طرحدار، کاشی شیشه‌ای سنگ‌نما، کاشی شیشه‌ای سفالی و شیشه‌ای صاف است. هرکدام از این محصولات دارای نمایی جالب و زیبایی هستند اما بسیار نزدیک نمای شیروانی‌های کنونی هستند. به‌علاوه هرکدام گذر دهنده نور خورشید و از زاویه به‌صورت مات جلوه می‌کند.

این کاشی‌های جدید بازدهی را تا ۹۸درصد آنچه پنل‌های معمولی تولید می‌کنند، رسانده‌اند و تنها ۲درصد افت بازدهی دارند. اما یک شرکت بر روی نوعی روکش جدید برای این محصولات کار می‌کند که نه‌تنها بازدهی را به پنل‌های معمولی می‌رساند بلکه به دلیل گیر انداختن نور در لایه‌های درونی این روکش باعث می‌شود نور دیرتر بازتاب پیدا می‌کند و بیشتر جذب خواهد شد درنتیجه بازدهی افزایش خواهد یافت.

البته قیمت مسئله‌ای مهم است. این محصول تقریبا کمتر از سقف معمولی هزینه بر‌می‌دارد و تولید انرژی بسیار رقابتی خواهد شد و حتی شاید از هزینه سقف به‌علاوه پنل معمولی کمتر شود. تسلا هیچ‌گونه‌ قیمتی را هنوز اعلام نکرده است برای اینکه به قیمت کارگر نصب سقف بسیار وابسته خواهد بود.

مواد استاندارد شیروانی‌ها هیچ‌گونه ارزش‌افزوده‌ای برای خانه‌ها ندارد درحالی‌که این سیستم باعث افزایش قیمت خانه خواهد شد. شرکت تسلا اعلام کرده که الکتریسیته یک واحد مسکونی را می‌تواند تامین نماید و با سیستم این انرژی قابلیت ذخیره را دارد.

این شیروانی خورشیدی از تابستان آینده شروع به توزیع می‌شوند. به دلیل اینکه این کاشی‌ها از شیشه کوارتز تولید می‌شوند دارای طول عمر بالایی نیز دارند و حتی شاید از عمر خانه نیز بیشتر باشد.


ثبت نظر

ارسال