رکورد تولید 14.5 گیگاوات انرژی خورشیدی در آمریکا

پنجره ایرانیان: یک مرکز تحقیقات فناوری‏ های سبز آمریکا با اشاره به افزایش 14.5 گیگاوات تولید انرژی‏ های خورشیدی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در بازارهای این کشور، پیش بینی کرده که تولید و عرضه این نوع انرژی تا پایان سال جاری به دو برابر افزایش پیدا کند.
  • دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 11:17

به گزارش ایرنا، مؤسسه آمریکایی جی.تی.ام روز پنجشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که نصب ایستگاه‏ های تولید انرژی خورشیدی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری 24 درصد افزایش یافته و موجب افزایش تولید و عرضه 14.5 گیگاوات از این نوع انرژی در بازارهای آمریکایی شده است.

به موجب همین گزارش، ایستگاه‏ های تازه خورشیدی قادر بوده اند 64 درصد از مجموع ظرفیت های تازه تولید نیرو در این کشور را پوشش دهند. موسسه مذکور یادآور شده است که این افزایش و پیش بینی 20 گیگاوات افزایش بیشتر تا سال 2021 سبب شده که قیمت عرضه این نوع انرژی در آمریکا در سه ماهه نخست سال تا 8 و 8 دهم درصد کاهش پیدا کند.

جی.تی.ام افزایش ایستگاه‏ های تولید را موجب بالا رفتن نصب تجهیزات دریافت کننده انرژی‏های خورشیدی به میزان 34 درصد برای مصرف‏ کنندگان شخصی و 36 درصد برای مصرف کنندگان صنعتی برآورد کرده است.

بر اساس این گزارش، ساکنان ایالت کالیفرنیا تاکنون بالاترین میزان مصرف انرژی خورشیدی در این کشور را داشته‏ اند و به دنبال آنها، ایالت‏ های کارولینای شمالی، ماساچوست، نوادا و نیویورک در رده‏های دوم تا پنجم قرار گرفته ‏اند.


ثبت نظر

ارسال