پایان آخرین مرحله از پرواز هواپیمای خورشیدی

پنجره ایرانیان : هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ در آخرین مرحله از سفر به دور دنیا با عبور از آمریکا رکورد پرواز به دور دنیا با هواپیمای خورشیدی را از خود به جای گذاشت.
  • دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت 11:17

به گزارش خبرگزاری مهر، هواپیمای سولار ایمپالس ۲ که با انرژی خورشیدی کار می کند، در آخرین مرحله از پرواز آزمایشی خود از لیهای ولی (Leigh Valley) در ایالت «پنسیلوانیای» آمریکا به سوی «نیویورک» به پرواز درآمد و با گذر از روی مجسمه آزادی در فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک بر زمین نشست. مدت زمان این پرواز بیش از ۵ ساعت به طول انجامید.

در برنامه‏های آتی، این هواپیمای خورشیدی قرار است از اروپا با گذر از فرانسه، پرتغال، مراکش، اسپانیا و ایرلند به نقطه آغاز پرواز خود یعنی ابوظبی برود. سولار ایمپالس ۲ نهم مارس ۲۰۱۵ سفر آزمایشی خود به دور دنیا را از ابوظبی آغاز کرد.

بیش از ۱۷ هزار سلول خورشیدی بال های ۷۲ متری این هواپیما را پوشانده است. اما سولار ایمپالس۲ که با الیاف کربن طراحی شده است، فقط حدود دو و نیم تن وزن دارد، یعنی هم وزن یک خودروی شاسی بلند است. هر چند طول بال های این هواپیما به اندازه طول بال های هواپیمای ایرباس ای-۳۸۰ است، اما وزن آن به اندازه یک درصد وزن این هواپیماست.

این ماموریت سفر به دور دنیا که در ۱۲ مرحله پیش بینی شده بود، نتیجه ۱۲ سال تحقیقات است که یک دستاورد علمی محسوب می شود.


ثبت نظر

ارسال