چرا ایرانشهر پردیس افتتاح نشد؟

پنجره ایرانیان: صبح روز 14 اردیبهشت ماه قرار بود نریمان، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی روبان قیچی کند که مشکلی در آب این منطقه به وجود آمده بود و باعث شد او از این اقدام امتناع کند.
  • شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 13:11

به گزارش ایسنا، ماجرا از این قرار است که مدیر عامل آبفای استان تهران طی نامه‌ای به استاندار تهران بیان می‌کند که فاز 11 پردیس که قرار بود افتتاح شود به علت مشکل آب نباید افتتاح شود.

به دنبال این نامه نریمان تصمیم می‌گیرد تا بهره‌برداری را به زمان دیگری موکول کند، البته حسین رجب صلاحی - مدیر عامل شهر جدید پردیس - معتقد است که می‌توانستیم افتتاح را انجام دهیم و تا یکی دو ماه آینده که قرار است مردم ساکن شوند مشکل آب را حل کنیم با این حال نریمان گفته است تا زمانی که همه مشکلات حل نشود افتتاحی در کار نخواهد بود.

شنیده‌ها حاکی از این است که آب منطقه از لحاظ بهداشتی کاملا مورد تایید نیست، اما این مساله به طور رسمی اعلام نشد. با این وجود خبرنگاران از پروژه‌های مختلف شهر جدید پردیس بازدید کردند که پیشرفت آنها نسبتا خوب و اغلب آنها آماده‌ی بهره‌برداری هستند.

مسجد جامع پردیس با مساحت 3000 مترمربع و هنرستان شش کلاسه با مساحت 718 مترمربع از جمله این بازدید‌ها بودند. بعد از آن تونل سلام مورد بازدید قرار گرفت که رجب صلاحی بیان کرد: افتتاح تونل در برنامه نبود چون مدتی پیش کوه ریزش کرده است و انشا‌الله تونل نیز با افتتاح رسمی فاز 11 آماده خواهد شد. تونل سلام 1.7 کیلومتر طول و 14 متر عرض دارد که گفته می‌شود تقریبا کپی تونل رسالت تهران است.

در ادامه از زون 4 فاز 11 بازدید انجام شد که شامل 4500 واحد مسکونی، سه مدرسه، یک مسجد، یک کلانتری و چهار باب مجتمع تجاری است.


ثبت نظر

ارسال