معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور:

بهسازی مسکن روستایی تداوم می یابد

پنجره ایرانیان: معاون بازسازی و مسکن روستایی کشور گفت، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی تا سال ۱۴۰۵ تداوم می‌یابد.
  • دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 11:17

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیز الله مهدیان ظهر سه‌شنبه در نشست کارشناسان بنیاد مسکن مازندران که در هتل بادله ساری برگزار شد، اظهار داشت: بنیاد مسکن متولی ساخت مسکن روستایی و مسکن محرومان در مناطق روستایی است.

وی بابیان این‌که پنج میلیون و ۲۰۰ واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد گفت: در ابتدای برنامه چهارم توسعه ۸۲ درصد این منازل غیر مقاوم و آسیپ پذیر بودندکه از سال ۸۴ با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و با نظارت بنیاد مسکن نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

معاون بازسازی  مسکن روستایی با اشاره به این‌که برنامه بازسازی تاکنون تداوم داشته است وتا سال ۱۴۰۵ بهسازی منازل روستایی ادامه دارد افزود: از ابتدای طرح تاکنون با کمک بانک‌های عامل و مسئولین مربوطه بیش از دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد تعمیر شده که از این تعداد یک‌میلیون ۷۵۰ هزار نفر با بانک قرارداد بسته اندو از این تعداد یک‌میلیون ۵۵۰ هزار واحد منزل ساخته‌شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بازسازی مناطق حادثه‌دیده نیز در دستور کار ما بوده که بیش از ۳۵۰ هزار واحد مسکن روستایی بازسازی‌شده که درمجموع قریب به یک‌میلیون ۹۰۰ هزار واحد روستایی از سال ۸۴ تاکنون بازسازی‌شده است.

وی با اشاره به این‌که ۱۰ سال از عمر اجرای طرح می‌گذرد خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای مقاوم شده روستایی نسبت به قبل ۳۹ درصد بوده است که در سال ۹۵ به ۷۵ درصد خواهد رسید و این مقاوم‌سازی برای ساختمان‌هایی اجرا می‌شود که سازه‌های مهندسی داشته باشند.

مهدیان در خصوص مسکن محرومین روستایی که از طرح جامانده‌اند و یا تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند گفت: کمک‌هایی از محل حساب ۱۰۰ امام پیش‌بینی‌شده است که علاوه بر تسهیلات اعطایی از این حساب هم کمک‌هایی اعطا می‌شود.

وی کمک‌های بلاعوض برای خانواده‌هایی که دارای دو معلول وتحت پوشش بهزیستی هستند را ۱۸ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این کمک‌های بلاعوض از حساب ۱۰۰ امام و اعتبارات بهزیستی و بنیاد مستضعفان است که علاوه بر تسهیلات اعطایی پرداخت می‌شود.

مهدیان از کمک به مناطق جنگ‌زده آبادان، خرمشهر، کرمانشاه و سایر مناطق خبر دادو تصریح کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت و حساب ۱۰۰ امام به خانواده‌هایی که در مناطق جنگ‌زده  خانه‌های نیمه‌تمام دارند و نتوانستند به دلایل اقتصادی منازل خود را به اتمام برسانند، برای تکمیل و ساخت منازل تسهیلاتی اعطا می‌شود.


ثبت نظر

ارسال