رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران:

قراردادهای مسکن در بهمن افزایش یافت

پنجره ایرانیان: حسام عقبائی با اشاره به آمار معاملات خرید و فروش و اجاره در آذر، دی و نیمه نخست بهمن ماه گفت، افزایش معاملات تاثیر مثبتی بر بازار مسکن نداشته است.
  • دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 10:58

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران، به آخرین وضعیت معاملات مسکن در بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در ۲۰ روز نخست بهمن ماه، تعداد قراردادهای خرید و فروش در شهر تهران به ۱۲ هزار و ۸۴۴ قرارداد و قراردادهای اجاره به ۱۱ هزار و ۳۴۲ قرارداد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمارهای کشوری عکس این موضوع را نشان می‌دهد و با افزایش روبرو شده است، افزود: در ۲۰ روز نخست بهمن ماه ۱۲۵ هزار و ۴۶۱ معامله خرید و فروش و ۷۷ هزار و ۶۵۲ قرارداد اجاره انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‏دهد.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران با اعلام اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۸۷۵ قرارداد خرید و فروش به ثبت رسیده است، اظهارداشت: قرارداد اجاره هم در مدت سال گذشته، ۷۲ هزار و ۸۹۵ قرارداد بوده است.

عقبائی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد معاملات مسکن در بهمن امسال نسبت به سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: در دی ماه امسال نسبت به آذرماه افزایش حجم معاملات را شاهد بودیم به طوری که در آذر ۹۴، ۱۳۹ هزار و ۶۷۳ قرارداد خرید و فروش و ۸۷ هزار و ۱۱۸ قرارداد اجاره به ثبت رسیده بود.

وی به سیر صعودی معاملات مسکن در دی ماه نسبت به آذرماه اشاره کرد و گفت: در دی ۹۴ در کشور ۱۷۴ هزار و ۴۶۸ قرارداد خرید و فروش و ۱۰۷ هزار و ۷۳۷ قرارداد اجاره انجام گرفته است، همچنین دی سال گذشته رقم قرارداد خرید و فروش ۱۶۶ هزار و ۶۷۲ قرارداد و اجاره ۱۰۴ هزار و ۹۵۷ قرارداده بوده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک استان تهران در خصوص اینکه آیا افزایش معاملات تاثیر مثبتی بر بازار مسکن دارد یا نه، اظهار داشت: این افزایش معاملات، خیلی چشم گیر و اثر گذار نیست اما نشان می دهد که بازار خیز خروج از رکود را برداشته است اما این چنین نیست که در وضعیت بازار تغییری بوده باشد.


ثبت نظر

ارسال