عضو فراکسیون محیط زیست مجلس:

سهل‌انگاری شهرداری آلودگی هوا را دامن زده

پنجره ایرانیان: عضو فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن انتقاد از تخریب خانه‌باغ‌ها به بهانه ساخت برج در تهران گفت: صدور بی‌رویه مجوز ساخت‌وساز، آلودگی هوا را دامن زده است.
  • شنبه 12 دی 1394 ساعت 10:54

به گزارش معماری نیوز، موید حسینی صدر در ارتباط با دلایل به وجود آمدن مشکل آلودگی هوا در تهران گفت: این مسئله، مشکلی کوتاه‌مدت نیست و درمان آن زمان می‌برد. باید بسیاری لوازم و امکانات آماده شود تا مشکل آلودگی هوای تهران رفع شود.

وی ادامه داد: صدور مجوز‌های ساخت‌وساز از سوی شهرداری یکی از مشکلات مهم در این زمینه است که شهرداری باید در مورد آن دقت کند، زیرا در این مورد سهل‌انگاری شده و ما هم به عنوان نمایندگان مجلس به این مساله اعتراض داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در همه جای تهران تا آخرین حد ممکن مجوز ساخت‌وساز می‌دهند، در حالی که هیچ جای دنیا اینگونه نیست. حتی مواردی را به مصداق داریم که در کوچه‌های ۷ الی ۸ متری ساختمان‌های ۵ – ۶ طبقه مجوز گرفته‌اند. باید توجه داشته باشیم که افزایش طبقات ساختمان‌ها، ترافیک را سنگین می‌کند، تراکم جمعیت را بالا می‌برد و هم جلوی جریان‌های سطحی هوا را می‌گیرد.

حسینی صدر اظهار کرد: از طرف دیگر شهرداری نباید اجازه دهد که خانه باغ‌ها به این سادگی تخریب شوند، و همچنین نباید مجوز تبدیل شدن خانه باغ‌ها به برج و بارو را بدهد. با این سهل‌انگاری‌ها، مردم دیگر نمی‌توانند؛ نفس بکشند. به نظر می‌آید؛ همه متوجه شده‌اند که چه غفلت بزرگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات کوتاه مدتی همچون تعطیلی مدارس مشکلی را حل نمی‌کند، گفت: تا زمانی که ناوگان حمل و نقل عمومی دچار مشکل است و اتومبیل‌ها از اتوبان گرفته تا در کوچه و پس کوچه‌ها در ترافیک می‌مانند، این مشکل پابرجا خواهد بود. بنابراین باید ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، خوروهای فرسوده از رده خارج شوند، سوخت اصلاح شود و مجموعه‌ای از اقدامات انجام شود تا بتوانیم انتظار داشته باشیم، مشکل آلودگی هوا نیز بهبود پیدا کند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: شهرداری باید اتوبوس‌های فرسوده و مشکلاتی که در مترو است را رفع کند، دولت قبل نیز در مورد توسعه مترو همکاری خوبی را انجام نداد، ما ۲ میلیارد دلار وام برای مترو و حمل و نقل عمومی تسهیل کرده بودیم که توجیه اقتصادی نیز داشت، اما دولت قبل جلو آن را گرفت، بنابراین دولت و مجلس و شهرداری باید در این زمینه همکاری کنند تا خط مترو گسترش پیدا کند.


ثبت نظر

ارسال