برج‌سازی در تهران نابودی باغات را رقم می‌زند

پنجره ایرانیان: عضو شورای شهر تهران گفت: بلندمرتبه‌سازی در کوچه‌های باریک امکان امدادرسانی را از بین‌ برده‌است.
  • شنبه 5 دی 1394 ساعت 10:28

به گزارش معماری نیوز، مرتضی طلایی در جلسه امروز شورای شهر تهران و در واکنش به سخنان دبیر شورا‌یاری‌های منطقه یک با تاکید بر ضرورت ادامه خطوط مترو از تجریش به سمت خیابان شهید بهشتی گفت: این موضوع باید در دستور کار کمیسیون عمران قرار گیرد و چنانچه بتوانیم خطوط را به آزادی برسانیم بخش قابل توجهی از بار ترافیکی را جواب داده‌ایم. وی همچنین با اشاره به موضوع نابودی باغات به دلیل برج‌سازی در تهران گفت: باید در این خصوص تصمیم‌گیری شود تا این رویه ادامه نیابد.

نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین خطاب به کمیسیون فرهنگی شورا گفت: برنامه‌های ابلاغی و اجرایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف تهران یکسان است، در حالی که کارکردهای این برنامه‌ها در مناطق متفاوت به نظر می‌رسد، لذا باید در کمیسیون فرهنگی پهنه‌بندی انجام شده و این موضوع بازنگری شود.

وی با بیان اینکه قنات‌ها و رود‌دره‌ها سامان‌دهی می‌شوند، عنوان کرد: اما ساماندهی فرهنگی در کنار ساماندهی کاربری امری مهم است. طلایی با اشاره به بلندمرتبه‏ سازی در کوچه‌های باریک منطقه شمیران اظهار کرد: اگر در این منطقه حادثه‌ای رخ دهد امکان امدادرسانی وجود ندارد و این موضوع نیز باید در کمیسیون عمران مورد توجه قرار گیرد.


ثبت نظر

ارسال