حال بد مسکن با سیاست‌های کوتاه مدت خوب نمی‌شود

پنجره ایرانیان: برنامه‌ها و سیاست‌های کوتاه مدت موجب ساماندهی بخش مسکن نمی‌شود. بخش مسکن به یک سیاست بلندمدت و راهکارهایی قابل اجرا نیازمند است تا با سامان گرفتن وضعیت این بخش شاهد رونق سایر بخش‌هایی باشیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط‌ هستند.
  • چهارشنبه 2 دی 1394 ساعت 8:22

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمجید نیک ‏نژاد، کارشناس مسکن با اشاره به اینکه بخش مسکن نیازمند یک سیاست هدفمند و بلند مدت است گفت: چندین سال است که نابسامانی و گاهی رکود و گاهی تورم گریبان ‏گیر این بخش شده و اگر تدبیری مناسب اندیشیده شود سال‌های آتی نیز بخش مسکن سر و سامان نخواهد گرفت.

وی افزود: نیاز به خانه و سرپناه جز نیازهای ضروری اولیه هر انسانی است صاحب خانه شدن نیز آرزوی بسیاری از خانواده‌هایی است که هم اکنون مستاجرند و پرداخت اجاره بها مشکلات عدیده‌ای را برایشان به وجود آورده است.

این کارشناس مسکن با اشاره به اختصاص تسهیلاتی که قرار است در آینده‌ای نزدیک به این بخش تعلق بگیرد گفت: بخش مسکن هم در رکود و هم در تورم رکود است، از این جهت که خرید و فروش صورت نمی‌گیرد. نرخ گذاری نجومی بر روی قیمت مسکن نیز بر تشدید تورم دراین بخش منجر شده است.

نیک‏ نژاد بر این باور است که تزریق تسهیلات در قالب وام برای خرید مسکن تنها به افزایش نابسامانی این بخش می‌انجامد.

وی در پایان گفت: بخش مسکن به یک سیاست بلند مدت و راه کارهایی قابل اجرا نیازمند است تا با سامان گرفتن وضعیت این بخش شاهد رونق سایر بخش‌هایی باشیم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با آن در ارتباط‌ هستند.


ثبت نظر

ارسال