احداث آسمانخراش در حد یک ایده است

پنجره ایرانیان: رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه احداث آسمانخراش توسط بنیاد فعلا در حد یک ایده است، گفت: حتما مراحل قانونی احداث آسمانخراش از جمله صدور مجوزها، پهنه‌بندی و تاییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی اخذ خواهد شد.
  • دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 10:5

به گزارش معماری نیوز محمد سعیدی‌کیا در نشست خبری در پاسخ به پرسش مبنی بر برنامه احداث آسمانخراش توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان یک کنفرانس علمی با موضوع آسمانخراش با حضور یکی از متخصصان برجسته کشور که استاد دانشگاه برکلی بود،‌ برگزار کرد.

وی با بیان اینکه موضوع کنفرانس بخش سازه و ساختمان‌های بلند بود، تصریح کرد: در حاشیه این کنفرانس بحث‌هایی در مورد وارد شدن بنیاد به بلندمرتبه سازی شد، اما هنوز هیچ برنامه‌ای در این زمینه نداریم. هیچ کاری را بدون اینکه مصوبات قانونی، مصوبات و مجوزها را اخذ شود شروع نمی‌کنیم، این موضوع در آن موقع خیلی سروصدا کرد.

در ادامه منوچهر خواجه دلویی معاون توسعه ساختمان بنیاد مستضعفان هم دراین‌باره گفت: ببینید در بخش ساختمان بنیاد با توصیه‌های مهندس سعیدی‌کیا در کارهای اثرگذار و ماندگار وارد می‌شود، ساخت و ساز معمولی را بخش مردمی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: قاعدتا اگر ما پهنه‌های بزرگی در شهرهای کشور داشته باشیم باید تا جایی که می‌توانیم سطح اشغال را کم کرد و به فضای عمومی شهر داد و از ارتفاع استفاده کرد. این مساله در حد کلیات و ایده است و در حال فکر کردن پهنه‌های چند هکتاری است که ممکن است داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ممکن است که روی یک مورد تمرکز بیشتری پیدا کنیم و کاربری آسمانخراش مسکونی نیست و کاربری‌های آن عمومی است. وی ادامه داد: حتما مراحل قانونی احداث آسمانخراش از جمله صدور مجوزها، پهنه‌بندی و تاییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی اخذ خواهد شد و بعد از آن می‌توان روی این موضوع جدی‌تر بحث کرد.


ثبت نظر

ارسال