ایده ساخت جنگل های عمودی برای نجات زمین

پنجره ایرانیان: دانشمندان برای رفع مشکل کمبود و تخریب جنگل ها پیشنهاد کرده اند که می توان جنگل ها را در سطح عمودی طراحی کرد و به این ترتیب مشکل فضا برای انسان ها حل شده و در عین حال این عوامل مهم زیست محیطی به بقا ادامه خواهند داد.
  • شنبه 30 آبان 1394 ساعت 11:0

به گزارش معماری نیوز، سوئیس کشوری است که همواره از کمبود درخت رنج برده است؛ اما محققان به ‏تازگی برای رفع این مشکل راه‏ حل‏ هایی ارائه کرده ‏اند. یکی از این راه‏ حل ‏ها ساخت یک "جنگل عمودی " یا به ‏طور دقیق‏ تر ایجاد آسمان خراشی با ارتفاع 383 فوت (برابر با 117 متر) به همراه درختچه ‏های کاشته شده فراوان بر روی آن است.

این برج که توسط استفانو بوئری ایتالیایی طراحی شده است در واقع از تکه ‏های بتن معلق درآمیخته با درختان سرو ساخته شده است. این برج در شهر لوزان ساخته خواهد شد و از آن می توان برای مصارف متعددی استفاده کرد. از جمله این کاربری ‏ها می ‏توان به این نکته اشاره کرد که طراحی این سازه به نحوی است که قرار است در این برج فضاهایی مانند واحد‏های مسکونی لوکس و مغازه‏ های تجاری طراحی شده و طبقه نهایی آن نیز به عنوان رستوران استفاده شود.

البته این پروژه در سال جاری یا سال آینده میلادی عملیاتی نخواهد شد بلکه ساخت این برج در سال 2017 میلادی آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است که این پروژه اولین جنگل عمودی ساخته شده به دست بوئری نیست. همچنین هنوز هم بحث‏ هایی بر سر پایداری این برج وجود دارد.

در صورتی که این پروژه به ‏طور موفقیت ‏آمیز به اجرا دربیاید می ‏توان انتظار داشت که در آینده‏ای نزدیک سایر کشورها نیز به فکر استفاده از این راهکار برای نجات دادن محیط زیست و تولید اکسیژن بیشتر بیفتند.


ثبت نظر

ارسال