رئیس اتاق اصناف ایران:

نقدینگی بنگاه‌ها ۳ ساله یک‌سوم شد

پنجره ایرانیان: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ما نقدینگی بنگاه‌ها را در کمتر از ۳ سال به یک‌سوم کاهش دادیم و نظام بانکی وام تولید را با سود ۲۷ تا ۲۸ درصد به بنگاه‌های تولیدی ما می‌دهد که در این شرایط واحدهای ما نمی‌توانند با همتایان خارجی خود رقابت کنند.
  • چهارشنبه 20 آبان 1394 ساعت 14:15

علی فاضلی با بیان اینکه تقویت نظام تولید باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: ظرفیت تولید در بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط به سقف ۲۲ درصد کاهش یافته است که این رقم در اوایل انقلاب ۴۲ درصد بود.

وی درپاسخ به اینکه چرا برخی بنگاه‌ها به‌سمت تولیدات ناهنجار پیش رفته‌اند، گفت: زیرا ما نقدینگی بنگاه‌ها را در کمتر از ۳ سال به یک‌سوم کاهش دادیم. در این شرایط می‌خواهیم به‌سمت جهانی شدن هم پیش رویم. برای تحقق این امر نیازمند نوسازی و بهسازی در ابزارآلات هستیم اما بنگاه‌های ما سرمایه ندارند.

فاضلی اظهار کرد: نظام بانکی وام تولید را با ۲۷ تا ۲۸ درصد به بنگاه‌های تولیدی ما می‌دهد که در این شرایط واحدهای ما نمی‌توانند با همتایان خارجی خود رقابت کنند. وی یادآور شد: مالزی و کانادا در شرق  و غرب دنیا تنها ۲.۵ درصد بهره بانکی می‌گیرند. ما چگونه می‌توانیم با آنها رقابت کنیم.


ثبت نظر

ارسال