رونق ساخت‏ و ‏ساز واحدهای کوچک در تهران

پنجره ایرانیان: رئیس انجمن صنفی کار فرمایی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه ساخت و ساز واحدهای کوچک تا حدودی رونق گرفته، گفت : رکود مسکن وارد سومین سال خود شده و این موضوع حالت معمولی و عادی نیست اما همه می‌دانیم که خروج مسکن از رکود، اقتصاد را تکان می‌دهد.
  • شنبه 25 مهر 1394 ساعت 10:28

به گزارش معماری نیوز، حسن محتشم در پاسخ به این سوال که برخی آمارها حاکی از این است که خرید و فروش و ساخت‏ و ساز واحدهای کوچک رونق گرفته است، گفت: به‌ دلیل بالا بودن قیمت مسکن و پایین بودن قدرت خرید متقاضیان این‌روزها خرید و فروش واحدهای کوچک وبه تبع آن ساخت ‏و ساز این واحدها رونق گرفته است.

وی افزود: از آنجا که تسهیلات بانک‌‏ها کفاف خرید واحدهای مسکونی بزرگ را نمی‌دهد ، متقاضیان تلاش می‌کنند با تسهیلات بانکی به سمت واحدهای کوچک بروند. محتشم با اشاره به اینکه 5/1 تا 2 درصد رشد معاملات را در ماه گذشته شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: سیاست دولت در بخش اقتصاد کلان بیش‌تر بر کنترل تورم متمرکز بوده و این باعث شده تا در سایر بخش‌ های اقتصادی و به ‌خصوص مسکن رکود حاکم شود. محتشم با تاکید بر اینکه مسکن جزو بخش‌های مولد و پیشران اقتصادی کشور است، گفت: مسکن با صنایع مختلف زیادی در ارتباط است و اگر مسکن فعال شود، این صنایع تولیدی را تحت تاثیر قرار خواهد داد .


ثبت نظر

ارسال