معاون بازسازی و مسکن روستایی اعلام کرد:

تصویب وام بلاعوض 5 میلیون تومانی به آسیب دیدگان

پنجره ایرانیان: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد انقلاب اسلامی از تصویب پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت به آسیب دیدگان در جریان سیل اخیر خبر داد و گفت: اعتبارات بانکی برای آسیب دیدگان سیل اخیر البرز و جاده چالوس مصوب شده است که در حال حاضر 25 میلیون تومان وام ارزان قیمت و 5 میلیون تومان وام بلاعوض به ساکنان این مناطق که واحدهای مسکونی آنها در جریان سیل آسیب دیده پرداخت می‏ شود.
  • یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 10:19

به گزارش ایلنا، عزیزاله مهدیان با بیان اینکه بنیاد انقلاب اسلامی برای بازسازی مسکن آسیب دیده در حوادث  طبیعی هم تسهیلات ارزان قیمت و هم تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان می‏ دهد، اظهار کرد: هر فردی که خسارت وارد آمده به خانه اش در زمان سیل کارشناسی شده باشد و امروز متقاضی دریافت تسهیلات باشد می‏ تواند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تشکیل پرونده از این وام‏ ها استفاده کند و هیچ محدودیتی برای ارائه این وام‏ ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت به مشمولان هم با کارمزد ارزان‏تر و هم در شرایط آسان‏تری پرداخت می ‏شود، گفت: ضامن ‏های این وام زنجیره‌ای هستند و معمولا مشمولان این وام‏ ها ضامن یکدیگر می‏ شوند و نیازی به گرو گذاشتن سند نیست. مهدیان ادامه داد: در شهرها به آسیب دیدگان 6 میلیون تومان وام بلاعوض داده می‏ شود .

معاون بازسازی و مسکن روستایی با بیان اینکه اعتبارات کافی برای مشمولان وجود دارد و شرایط دریافت وام بسیار آسان است و آسیب دیدگان می ‏توانند به طور زنجیره‏ای ضامن یکدیگر شوند، گفت: کارمزد این وام قرض الحسنه 4 درصد در نظر گرفته شده است و پرداخت این وام ‏ها برای آسیب‏دیدگان سیل یک ماه پیش در استان البرز شروع شده و تنها چند منطقه هنوز پرداخت اعتباراتشان مصوب نشده است و تصویب این وام‏ ها را در دست پیگیری داریم. 


ثبت نظر

ارسال