نارضایتی از فعالیت سیاسی در شهرداری تهران؛

اختلاف قالیباف و اصولگرایان شورای شهر بالا گرفت

پنجره ایرانیان: برخی از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران به برخی عزل و نصب‌های شهردار تهران انتقادهای جدی دارند و معتقدند این عزل نصب‌ها بر اساس منافع خاصی انجام شده است.
  • یکشنبه 19 مهر 1394 ساعت 10:11

به گزارش ایلنا، اخبار موثق از اختلاف‌های جدی برخی اعضای اصولگرای شورای شهر تهران با محمدباقر قالیباف حکایت می‌کنند. براساس این اخبار تعدادی از اصولگرایان شورای ‌شهر که پیش از این از قالیباف در شورای شهر حمایت می‌کردند، به ‏واسطه عملکرد وی و شهرداری به جدی‌ترین منتقدان وی در شورای شهر تبدیل شده‌اند.

محسن پیرهادی، مرتضی طلایی، حبیب کاشانی، عبدالمقیم ناصحی و علیرضا دبیر از جمله اصولگرایانی هستند که جبهه اصولگرایان منتقد قالیباف در شورای شهر را تشکیل داده‌اند. این اصولگرایان به برخی عزل‌ و‌ نصب‌های شهردار تهران انتقاد جدی دارند و معتقدند عزل نصب‌ها بر اساس منافع خاصی انجام شده است.

بی‌توجهی قالیباف به نقش شورای شهر یکی دیگر از عوامل فاصله گرفتن این اصولگرایان از شهردار تهران عنوان می‌شود. به‌نظر این اصولگرایان عملکرد قالیباف در یکی دو سال گذشته به ‏گونه‌ای بوده که جایگاه شورای شهر تضعیف شده است. انتقاد به حساب‌ و عملکرد مالی شهرداری عامل دیگری است که باعث فاصله گرفتن آنها از قالیباف فاصله شده است.

انحلال خانه شهریاران جوان یکی از مهمترین صحنه‌های رویارویی این اصولگرایان با قالیباف بود. خانه شهریاران جوان از زمان حضور احمدی‌نژاد در شهرداری تشکیل شد و اصولگرایان منتقد قالیباف معتقدند خانه شهریاران جوان به محل فعالیت‌های سیاسی تبدیل شده بود و با همین استدلال انحلال آن را پیگیری کردند. در ‌‌نهایت خانه شهریاران جوان مهرماه امسال منحل شد و وظایف آن به معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهردار تهران محول شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که نماینده اصولگرایان منتقد تاکنون چندین جلسه با قالیباف داشته و درباره ادامه روند موجود به وی هشدار داده‌اند، اما قالیباف توجه چندانی به این انتقاد‌ها نکرده است. پیش‌بینی می‌شود با بیشتر شدن فاصله بین این اصولگرایان و قالیباف، در ماه‌های آتی اختلاف‌های آنها علنی‌تر شود. پیش از این هم حافظی انتقادهایی به شهردار تهران وارد کرده بود.


ثبت نظر

ارسال