مسکن‌خواری و احتکار مسکن واقعیت دارد

پنجره ایرانیان: رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: پیشنهاد ما برای ارائه وام 100 میلیون تومانی به انبوه‌سازان می‌تواند از بروز سوءاستفاده‌های ناشی از احتکار مسکن جلوگیری کند.
  • دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 10:17

به گزارش معماری نیوز، رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با تایید وجود فعالیت‌های احتکار مسکن گفت: پیشنهاد ما برای ارائه وام 100 میلیون تومانی به انبوه‌سازان که قابل انتقال به خریدار است می‌تواند از بروز سوءاستفاده‌های ناشی از احتکار مسکن در سال‌های آینده جلوگیری کند.

جمشید برزگر اظهار کرد: چندی پیش مدیران یک شرکت بازرگانی قصد خرید ساختمانی متعلق به ما را در شرایط رکود فروش داشتند اما بعد از آن‌که متوجه شدند ساختمان اداری و خدماتی است، پشیمان شدند و گفتند ما فقط واحد مسکونی می‌خریم.

وی افزود: این افراد به دنبال پروژه‌های نیمه تمام هستند که با کمترین قیمت از انبوه‌سازان بخرند و در آینده با بیشترین قیمت بفروشند که در آن صورت تولیدکننده و مصرف کننده ضرر می‌کنند و سود اصلی را دلالان می‌برند.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن گفت: با وضعیت فعلی اگر فکری به حال فعالان بخش ساخت و ساز نشود تولیدکنندگان به مرور دلسرد خواهند شد. به همین خاطر ما دنبال این هستیم که تسهیلات 100 میلیون تومانی به انبوه‌سازان تعلق بگیرد تا شاهد سوءاستفاده برخی سودجویان ناشی از احتکار مسکن نباشیم.


ثبت نظر

ارسال