عبدالکریم حسین زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

آخوندی بیشتر از روز رای اعتماد رای موافق خواهد گرفت

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران با اشاره به نگاه مثبت اکثریت مجلس به عملکرد وزیر راه و شهرسازی، گفت: به نظر می ‏رسد که هجمه ‏های سیاسی علیه وزیر راه و شهرسازی از روز یکشنبه شدت پیدا کند اما راه به جایی نخواهد برد و پیش‏ بینی می‏ شود آرای موافق به وزیر راه و شهرسازی از روز رای اعتمادش هم بیشتر شود.
  • یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 10:14

به گزارش ایلنا، عبدالکریم حسین زاده با بیان اینکه  وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت یازدهم با وجود همه محدودیت‏ های مالی در عرصه عمرانی کارها را به پیش برد، اظهار کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی تعامل سازنده خوب و سازنده‏ ای با همه بدنه اجرایی کشور داشت و پروژه ‏ها متوقف نشدند.

وی با بیان اینکه کمترین تخصیص بودجه عمرانی در دوره آخوندی صورت گرفته است، ادامه داد: آقای آخوندی در دو سال مسئولیت خود تلاش کرد تا روند عقلانی را بر حوزه معماری و شهرسازی حاکم کند و سعی کرد از ظرفیت بخش‏ های خصوصی و غیر دولتی در حوزه عمران استفاده‏ های سازنده و خوبی داشته باشد.

حسین‏ زاده با اشاره به تلاش برخی استیضاح کنندگان برای تعلیق انتخابات نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: این کار انجام پذیر نیست چون سازمان نظام مهندسی ساختمان یک ارگان مستقل بوده و کسی نمی‏ تواند در امور انتخابات آن دخالت کند و انتخابات را به حالت تعلیق درآورد ضمن آنکه تاریخ و تقویم انتخابات نظام مهندسی ساختمان مشخص است و نامزدها هم خودشان را برای رقابت در تاریخ مشخص شده آماده کردند.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه نباید انتخابات نظام مهندسی ساختمان با اهداف سیاسی برخی سیاسیون گره و پیوند بخورد، ادامه داد: از آفت ‏هایی که به روندهای توسعه ‏ای کشور آسیب می‏ زند و آنها را دچار اختلال می‏ کند گره زدن سیاسی‌کاری‏ ها به مباحث و اهداف توسعه ‏ای است.

وی سازمان نظام مهندسی ساختمان را دستگاهی کاملا تخصصی و حرفه‏ ای دانست و افزود: باید اجازه داد تا جامعه مهندسی کشور خود افراد صاحب صلاحیت به لحاظ حرفه مهندسی را انتخاب کنند.

حسین‏ زاده با بیان اینکه فقط اقلیتی کوچک مخالف ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درباره منع شرکت کارکنان وزارت کشور و راه و شهرسازی، شهرداری ‏ها، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در انتخابات نظام مهندسی ساختمان هستند گفت: معتقدم باید در تمام حوزه ‏های کشور از اینکه یک نفر چندین مسئولیت را داشته باشد پرهیز شود.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به مزایای ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نمی ‏توان انتظار داشت که یک نفر هم سیاستگذار و هم مجری و سازنده باشد. تداخل این دو باعث می شود که مردم محصولات کم کیفیت دریافت کنند. اما اگر حوزه های نظارتی از حوزه اجرایی منفک باشند موجب می‏ شود سازه ‏هایی که قرار است به سرمایه ملی تبدیل شوند از کیفیت لازم برخوردار باشند.


ثبت نظر

ارسال