مدیرعامل عمران پردیس:

برخی از واحدهای مسکن مهر 130 و 150 متری هستند!!

پنجره ایرانیان: مدیرعامل عمران پردیس ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت پروژه‏ های مسکن مهر به این نکته اشاره کرد که نمی‌دانم کجای دنیا مسکن مهر سه خوابه‌ به متقاضیان می‌دهند.
  • دوشنبه 6 مهر 1394 ساعت 10:39

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین رجب صلاحی با بیان این‌که حدود 80 بیل مکانیکی و پیکور در فاز 11 پردیرس در حال محوطه‌سازی و آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر هستند، اظهار کرد: مسکن مهر پردیس با مسکن مهر پرند و جاهای دیگر تفاوت دارد، پروژه‌های پردیس روی کوه ساخته شده، اما پرند که همه جای آن صاف و روی فلت است و می‌توان فقط با یک فونداسیون ساختمانی را ساخت را نمی‌توان با پروژه‌های مسکن مهر پردیس در فاز 5، 9، 8 و 11 که در دامنه کوه هستند، مقایسه کرد.

وی با بیان این‌که تنها فاز 3 مقداری وضع بهتری نسبت به سایر فازها دارد، تصریح کرد:‌ اگر تا دو ماه دیگر پروژه‌های فاز 11 (11 هزار واحد) را جمع نکنیم به فصل سرما می‌خوریم و نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم.

وی با بیان این‌که آماده‌سازی این واحدها به شدت در حال انجام است، بیان کرد:‌ پلتفرمی در سایت کوزو وجود ندارد که در آن تجهیزات مستقر نشده باشد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان این‌که در حال اجرای زیرساخت‌های آب و برق واحدهای تکمیل شده فاز 11 هستیم، افزود: افتتاح 11 هزار واحد مسکن را در دهه فجر امسال انجام می‌دهیم، البته اگر زون یک را هم -به بهمن ماه- برسانیم، رقم افتتاح‌ها بیشتر می‌شود.

رجب‌صلاحی تاکید کرد:‌ علاوه بر این 10 هزار واحد دیگر در فاز 8 و سایر فازها را برای دهه فجر آماده افتتاح خواهیم کرد. وی با بیان این‌که هم‌اکنون اولویت ما احداث خط انتقال آب از تصفیه‌خانه به فاز 11 است، اظهار کرد:‌ خط اصلی گازرسانی‌ به واحدهای مسکن مهر این فاز تقریبا تمام شده و احداث خطوط فرعی نیز به‌زودی آغاز می‌شود. وی یادآور شد: زیرساخت فاضلاب تمام بلوک‌ها توسط شرکت عمران پردیس در حال اجراست، ضمن آن‌که تا باغ کمش هم زیرساخت شبکه فاضلاب را در دست ساخت داریم.

وی با بیان این‌که دو تصفیه‌خانه فاضلاب به قیمت هر کدام حدود 60 میلیارد تومان از سوی شرکت عمران پردیس ساخت می‌شود، گفت: فرایند مناقصه این طرح را در دست اقدام داریم.

رجب‌صلاحی در خصوص قیمت‌های اعلام شده در رابطه با فاز 11 گفت: قیمت‌های اعلامی تقریبا نهایی است و واحدهایی که می‌خواهیم تا بهمن امسال همین عدد است و تغییری نخواهد کرد. برای متقاضیان سه زمان را مشخص کرده‌ایم تا بر اساس آن  باقیمانده آورده را به‌صورت اقساط پرداخت کنند.

وی با بیان این‌که شرکت عمران پردیس حدود 25 میلیون تومان برای آماده‌سازی واحدها هر واحد هزینه کرده است،  ادامه داد: این در حالی است که باید برای سایت‌های مسکن مهر، مدرسه، مسجد، تونل و غیره را بسازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که قیمت نهایی سایر فازها از جمله فاز 8 چه میزانی است، بیان کرد: در فاز 8 متراژ واحدهای مسکن مهر متفاوت بوده و از 130 تا 150 متر ساخته شده است، نمی‌دانم کجای دنیا مسکن مهر سه خوابه‌ای به متقاضیان می‌دهند.

وی با بیان این‌که دستورالعمل شماره 3 این واحدها نیز در حال نهایی شدن است، گفت: قیمت‌های این فاز را پس از نهایی شدن به متقاضیان اعلام می‌کنیم. مدیرعامل عمران پردیس با بیان این‌که تا دو ماه دیگر این کار را انجام می‌دهیم، اظهار کرد: پیگیر این برنامه هستیم که چند هزار واحد را تا بهمن‌ماه امسال آماده افتتاح کنیم. همین الان هم حدود 2000 واحد آماده داریم که یک سری معارض دارد. رجب‌صلاحی در ادامه با اشاره به این‌که پنجره‌ واحدهای فاز 5 نیز در حال نصب است، تصریح کرد: آماده‌سازی این واحدها شروع شده و به شدت در حال انجام است.

وی با بیان این‌که هر دو هفته یکبار با پیمانکاران جلسه داریم و در قبال کار انجام شده به آنها پول پرداخت می‌کنیم، بیان کرد: با پیمانکاران به صورت جداگانه جلسه برگزار کرده و به هر کدام از آنها تکلیف می‌کنیم که چه کاری را انجام دهد.

وی با تاکید بر این‌که پیمانکاران بر اساس قرادادها کار می‌کنند، گفت: با پیمانکاران به‌صورت هدفدار جلسه داریم، یعنی این‌که تکلیف می‌شود که هر کدام چه کاری انجام دهند و بابت آن پول دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد پیمانکار در مسکن مهر پردیس فعالیت می‌کنند، گفت: حدود 110 پیمانکار در پردیس داریم. مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه به وضعیت پروژه‌های مسکن مهر فاز 9 اشاره کرد و افزود:‌ ساختمان‌های این فاز نیز مطابق جلساتی که با پیمانکاران داریم در حال ساخت است، انجمن انبوه‌سازان در فاز 9 و 5 حضور دارند. به‌صورت پایلوت زیراتوبان در فاز 5 توسط انبوه‌سازان آماده‌سازی شود و اگر فعال بودند آماده‌سازی فاز 9 را هم به آنها واگذار کنیم. رجب‌صلاحی ادامه داد: الان انبوه‌سازان خوب کار می‌کنند و حدود دو هفته است که فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

وی با یادآوری این‌که انبوه‌سازان مقداری با هم اختلاف داشتند، گفت: زمانی که آقای طاهرخانی (معین ویژه پردیس) آمد اولتیماتومی به انبوه‌سازان دادیم که اگر کار نکنید پروژه را به پیمانکار ثالث واگذار می‌کنیم. پس از این اولتیماتوم انبوه‌سازان جلسه‌ای برگزار کردند و به این نتیجه رسیدند که کار را خودشان انجام دهند و در حال حاضر هم خوب کار می‌کنند.

وی با بیان این‌که مهمترین مشکل ما در پردیس کمبود اعتبار است، گفت: برای مباحث مربوط به خدمات زیربنایی، روبنایی و آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر 1000 میلیارد تومان می‌خواهیم. به عبارت دیگر برای خدمات زیربنایی حدود 700 میلیارد تومان و برای آماده‌سازی نیز حدود 300 میلیارد تومان نیاز داریم.

وی با اعلام این‌که در حال ساخت 14 مدرسه هستیم، افزود: این کار جزو وظایف ما نیست و اما باید آنرا انجام دهیم. آموزش و پرورش ریالی پول ندارد که مدارس را بسازد، همین الان هم می‌گویند خیلی هنر کنیم سالی یک مدرسه را بسازیم. این در حالی است که حدود 160 مدرسه نیاز داریم و اگر بخواهیم آموزش و پروش آنها را بسازد باید 160 سال صبر کنیم.

 مدیرعامل شرکت عمران پردیس همچنین با اشاره به این‌که فروشگاه شهروند خیلی علاقه‌مند به ایجاد یک فروشگاه در پردیس است، تصریح کرد:‌این کار یا به‌صورت مشارکتی انجام می‌شود یا این‌که ما زمین می‌دهیم آنها می‌سازند. رجب‌صلاحی با بیان این‌که باید سعی کنیم با برندهای معروف پردیس را پویا کنیم، تاکید کرد:‌ تا یکی دو سال دیگر 500 هزار نفر جمعیت در پردیس ساکن می‌شوند و جزو بیست شهر بزرگ کشور می‌شود.


ثبت نظر

ارسال