دبیر کانون انبوه سازان مسکن:

الان بهترین زمان برای خرید مسکن است

پنجره ایرانیان: به گفته فرشید پورحاجت، در حال حاضر حباب مسکن برداشته شده و قیمت‏ ها واقعی شده است، پس الان بهترین زمان برای خرید مسکن است.
  • شنبه 4 مهر 1394 ساعت 2:17

به گزارس خبرگزاری فارس، فرشید پورحاجت در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود، قیمت مسکن هنوز واقعی نشده، اما ساخت و ساز واحدهای کوچک در تهران رونق گرفته است، گفت: زمانی می‌توان گفت رونق به بخش مسکن وارد شده که این موضوع تنها به ماه مرداد و یا شهریور محدود نباشد، پس وقتی که در تمام طول سال شاهد خرید و فروش و ساخت‏ و‏ ساز مناسب باشیم آن وقت می‏ توان گفت که رونق به بخش مسکن وارد شده است.

پورحاجت ادامه داد: تا زمانی که دولت فکری به حال بخش مسکن و حمایت از سازنده‏ ها و انبوه ‏سازان نکند و نگاه بانک‏ ها نسبت به انبوه ‏سازان تغییر نکند نمی‌توان با قاطعیت سخن از خروج مسکن از رکود گفت.

دبیر کانون سراسری انبوه ‏سازان مسکن ایران با اشاره به اینکه وقتی بانک ‏ها نرخ سود 28 درصد از انبوه‏ سازان دریافت می‏ کنند چه انتظاری از افزایش ساخت‏ و ‏ساز می توان داشت تاکید کرد: در حال حاضر حباب مسکن برداشته شده و قیمت‏ ها واقعی شده است، پس الان بهترین زمان برای خرید مسکن است.

وی تصریح کرد: در حالی که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار قرار شده است که تمام بانک‏ ها به متقاضیان مسکن وام 60 میلیون تومانی پرداخت کنند، اما می‏ بینیم که این بانک‏ ها زیر بار پرداخت این تسهیلات نمی‌روند و متاسفانه تسهیلاتی هم که در بخش تولید مسکن پرداخت می‏ شود، نرخ سودهای 28 درصدی از انبوه‏ سازان گرفته می‌شود که باعث می‌شود سازنده‏ ها رغبتی برای ورود به ساخت و ساز از خود نشان ندهند.


ثبت نظر

ارسال