رییس خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

نرخ ارز باید شناور باشد

پنجره ایرانیان: سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است که نرخ ارز باید شناور باشد و از این رو تعیین نرخ ارز توسط دولت در بودجه 95 هیچ گونه تاثیر مثبتی بر عملکرد بخش صنعت کشور نخواهد گذاشت.
  • سه شنبه 31 شهریور 1394 ساعت 10:6

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه تعیین نرخ ارز توسط دولت در سال‌های گذشته به نفع بخش تولید نبوده است به روزنامه «تعادل» گفت: با وجود تعیین نرخ ارز توسط دولت باز همچنان شاهد افزایش بی‌رویه واردات به کشور بودیم.
بر این اساس تعیین نرخ ارز توسط دولت نمی‌تواند به نفع بخش تولید باشد و به اعتقاد ما صنعتگران نرخ ارز باید شناور و توسط بازار تعیین شود. وی در ادامه بیان کرد: ‌چنانچه خواهان تولیدات با کیفیت در کشور هستیم باید نرخ ارز شناور باشد. از آنجا که دلالان و واردکنندگان بیشتر به دنبال منافع خود هستند با تعیین نرخ ارز توسط دولت بیشتر سود خواهند برد.
سهل‌آبادی با بیان اینکه تعیین نرخ ثابت برای ارز به ضرر بخش صنعت و تولید کشور خواهد بود، اظهار کرد: اگر نرخ ارز توسط دولت مشخص شود با توجه به اینکه هزینه تولید در کشور بالاست، تولیدکننده داخلی توان رقابت با تولیدکنندگان خارجی را نخواهد داشت.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به هزینه‌های بالای تولید، مشخص نبودن نرخ سود بانکی و فرار مالیاتی در بخش‌های غیرمولد کشور نهایتا بیشترین فشار بر بخش تولید خواهد بود و مالیات‌ستانی را بیشتر از بخش تولید کشور شاهد هستیم؛ بر این اساس پیشنهاد می‌شود که نرخ ارز شناور باشد


ثبت نظر

ارسال