برگزاری اولین همایش برچسب انرژی ساختمان

پنجره ایرانیان: برگزاری اولین همایش برچسب انرژی ساختمان با همکاری مجتمع رسانه‎ای صنعت ساختمان و راه کشور برگزار گردید.
  • پنجشنبه 19 شهریور 1394 ساعت 14:56

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان به نقل از دفتر روابط عمومی سازمان بهره ‏وری انرژی ایران (سابا)، اولین همایش برچسب انرژی ساختمان با حضور دکتر شکرچی‎زاده رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه مسکن و شهرسازی، دکتر حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه ومسکن شهرسازی، دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه مسکن و شهرسازی و 250 نفر از مدعوین از وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت نیرو، سازمان محیط زیست، سازمان استاندارد در تاریخ 11 شهریورماه سال جاری در محل مرکز همایش‎های بین‎المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در ابتدای این همایش دکتر شکرچی‎زاده رئیس همایش در خصوص وضعیت موجود مصرف انرژی در کشور، تجربیات جهانی در زمینه انرژی و برچسب انرژی ساختمان‎ها به سخنرانی پرداخت. وی در ادامه مطلبی در خصوص مقایسه میزان مصرف انرژی در ساختمان‎های ایران و کشورهای اروپایی، اجرای قانون، اصلاح اگوی مصرف فصل پنجم ماده 18 و لزوم اجرای کامل مبحث 19مقررات ملی ساختمان را مطرح کرد.

سپس در ادامه مهندس سجادی مدیرعامل سابا مطالبی در خصوص مدیریت انرژی برای مدعوین حاضر در جلسه مطرح کرد. وی ضمن برشمردن برچسب انرژی ساختمان ب به‏ عنوان ابزار سیاست گذاری جهت بهبود بازده انرژی، اظهار داشت: دریافت برچسب انرژی ساختمان در اکثر کشورهای توسعه یافته الزامی است.

ایشان همچنین در مورد استاندارد برچسب انرژی در ساختمان‎های مسکونی و غیرمسکونی نیز مطالبی را متذکر شدند. سجادی در ادامه به مساله آموزش و افزایش آگاهی عمومی پرداخت و گفت: باید به جمع‎آوری داده‎ها در سیستم ارزیابی و ارائه شفاف نتایج توجه کرد. مدیرعامل سابا در پایان پیشنهاد کرد تا نقشه راه و برنامه عملیاتی برچسب‎گذاری در سطح ملی توسط دستگاه‎های ذیربط تدوین و دوره اول اجرایی آن در سال 95 در ساختمان‎های شهرداری و سازمان‎ها انجام شود. 


ثبت نظر

ارسال