قیمت خرید انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام خواهد شد

پنجره ایرانیان: معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: در آینده‌ای نزدیک نرخ خرید انرژی‌های تجدیدپذیر به تفکیک برای اطمینان بخش خصوصی اعلام خواهد شد.
  • دوشنبه 25 خرداد 1394 ساعت 18:34

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق در حاشیه همایش انرژی‌‌های بادی گفت: با توجه به شرایط حال حاضر آب و هوایی و گرم‌تر شدن هوا، مصرف انرژی برق به بالاترین میزان خود در سال رسیده و ما شاهد پیک بار 46 هزار و 500 مگاواتی در خرداد امسال هستیم.وی در ادامه به پیش‌بینی‌های وزارت نیرو درخصوص پیک مصرف برق اشاره و بیان داشت: امیدواریم با همکاری مردم و کاهش 10 درصدی صرفه‌جویی شاهد پیک بار 50 هزار مگاواتی نباشیم.

معاون وزیر نیرو در ادامه افزود: سناریوهای مختلفی در مدیریت برق در تابستان صورت گرفته است که یکی از آنها استفاده از نیروگاه‌های برق آبی است تا بتوانیم از این نیروگاه‌ها در پیک بار، تولید 7 تا 8 هزار مگاواتی داشته باشیم.

فلاحتیان در ادامه به نیروگاه‌های تجدیدپذیر اشاره و بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی 250 مگاوات است که برآوردهای سازمان انرژی‌های نو، ظرفیت نیروگاه‌های بادی در ایران را تا 30 هزار مگاوات و ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی را بیش از 40 هزار مگاوات اعلام کرده است.وی افزود: وزارت نیرو برای اطمینان بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک نرخ خرید انرژی‌های تجدیدپذیر را به تفکیک اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر نیرو درخصوص تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اظهار داشت: برای تشویق بخش خصوصی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرده برق این نیروگاه‌ها را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.

فلاحتیان درخصوص قیمت‌گذاری انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: قیمت خرید انرژی‌های تجدیدپذیر تابع سه مولفه سوخت صرفه‌جویی شده، میزان آلایندگی تولید شده و تبدیل انرژی در نیروگاه‌های حرارتی است.


ثبت نظر

ارسال