اعطای تسهیلات مسکن به ساختمان‌های مستحکم

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت ارتقای بسته های حمایتی دولت از اقشار متوسط و ضعیف جامعه در راستای خانه‌دار شدن آن ها گفت: اعطای تسهیلات مسکن باید با در نظرگرفتن استحکام ساختمان ها و همچنین رعایت نکات استاندارد در ساخت و سازها همراه باشد.
  • دوشنبه 11 خرداد 1394 ساعت 13:27

سیدبهلول حسینی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید برضرورت ارتقای بسته‌های حمایتی دولت از اقشار متوسط و ضعیف جامعه در راستای خانه دارشدن آن ها گفت: توجه به اعطای تسهیلات به ساختمان های ایمن و مستحکم ضرورتی است که درحال حاضر مغفول مانده است.

باید قوانین محکمی برای مقابله با ساخت وسازهای غیرایمن درنظر گرفته شود

نماینده مردم میانه درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید قوانین محکمی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرایمن درنظر گرفته شود، افزود: با توجه به قرارگرفتن کشور ما در خط زلزله ،لازم است ارایه هر نوع مشوقی برای ساخت و سازها با در نظر گرفتن این موضوع و استانداردهای لازم انجام شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد ازاینکه درحال حاضر توجه جدی به چگونگی ساخت وسازها و همچنین رعایت اصول مهندسی و استاندارد نمی شود،تصریح کرد: لازمه بهبود بافت شهری و روستایی در کشور و جلوگیری از بروز خسارت‌های بیشمار در نتیجه زلزله توجه به امر ساخت و سازهای ایمن است.

ساخت و سازهای غیرایمن تهدیدی برای کشور به شمار می روند

وی ادامه داد: ارایه تسهیلات و ودیعه‌های مسکن باید با درنظرگرفتن مکان مناسب برای ساخت و ساز و همچنین چگونگی انجام این مهم همراه باشد.

حسینی با بیان اینکه درحال حاضر ساخت و سازهای غیرایمن تهدیدی برای کشور به شمار می روند،تصریح کرد:درصورتی که وزارت راه و شهرسازی و همچنین سایر دستگاه‌های مسئول با ابلاغ دستورالعمل‌های ویژه بهبود ساخت و سازها و همچنین ارتقای امنیت سازه ها را دنبال کنند،شاهد ارتقای کیفیت ساختمان ها خواهیم بود.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارایه تسهیلات مسکن به مردم باید منوط به رعایت نکات مهندسی در ساخت و سازها باشد، گفت: لازمه دریافت تسیهلات مسکن باید دریافت حکم کمیسیون ماده 100 و همچنین رعایت تمامی نکات لازم در ساخت و سازها باشد.


ثبت نظر

ارسال