نرخ هر دستگاه آسانسور ساختمان ۵ طبقه ۴۵ میلیون تومان

پنجره ایرانیان: رئیس سابق سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران با اشاره به استفاده از آسانسورهای تولید داخل در ساختمان‌های مدرن بالاشهر تهران گفت: صنایع داخلی توان تولید باکیفیت‌ترین آسانسورها و قطعات و تجهیزات وابسته را دارند.
  • یکشنبه 10 خرداد 1394 ساعت 16:36

داوود اشتیاقی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص مشکل آسانسورهای مسکن مهر گفت: آن دسته از آسانسورهایی که شرکت‌های تعاونی در پروژه‌های مسکن مهر نصب کرده‌اند، باکیفیت‌تر از آسانسور مسکن مهرهایی است که در قراردادهای دوجانبه و از سوی پیمانکار نصب شده‌اند.

رئیس سابق سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران با بیان اینکه مقوله کیفیت آسانسور منحصر به قطعات، کابین و موتور آسانسور نمی‌شود، گفت: اینها بخشی از پارامترهای یک آسانسور خوب است؛ بخش مهم فاکتورهای یک آسانسور باکیفیت ساختمان، طراحی مناسب سازه و چاه آسانسور، مونتاژ قطعات و خدمات پس از فروش است که در بسیاری از سازه‌های مسکن مهر، چاه آسانسور بد طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح مسکن مهر مشخصات فنی‌ تعریف شده برای نصب آسانسور اشتباه بود، ادامه داد: از سوی دیگر نیز قیمت پایه‌ای که دولت قبل برای آسانسور تعیین کرد، بسیار پایین بود و در نتیجه پیمانکاران به سمت خرید بی‌کیفیت‌ترین آسانسورها رفتند.

اشتیاقی با اشاره به توان داخل برای تولید آسانسور پیشرفته و با کارکرد بالا افزود: در حال حاضر در بسیاری از ساختمان‌های مدرن مناطق ۱ و ۲ تهران از آسانسورهای ایرانی استفاده می‌شود؛ بنابراین می‌توانستیم در ساخت مسکن‌های مهر نیز از این نوع آسانسورها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آسانسورهای ترکیه‌ای از آسانسورهای چینی بی کیفیت‌ترند گفت: در این میان آسانسورهای اروپایی بی‌کیفیت نیز از سوی برخی واردکننده‌ها به کشور وارد می‌شود اما شرکت‌های داخلی تولیدکننده آسانسور، کابین، موتور، گیربکس، ریل، تابلو فرمان و شاسی‌های احضار بسیار خوبی تولید می‌کنند که برخی کشورهای اروپایی نیز از این تولیدات استفاده می‌کنند.

رئیس سابق سندیکای صنایع آسانسور و پله‌برقی ایران بسیاری از واردکنندگان آسانسور را فاقد صلاحیت‌های تعریف شده وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و خاطرنشان کرد: سندیکاهای انبوه‌سازان و صنایع آسانسور قصد دارند پروتکلی در خصوص استفاده از آسانسورهای متعلق به شرکت‌های دارای صلاحیت وزارت صنعت امضا کنند تا تنها از این دسته از آسانسورها در ساختمان‌های انبوه‌سازی شده استفاده شود.وی قیمت تعیین شده از سوی سندیکای صنایع آسانسور برای هر دستگاه آسانسور با کیفیت مناسب و ظرفیت ۶ نفر برای هر ساختمان ۵ طبقه را ۴۵ میلیون تومان اعلام کرد.


ثبت نظر

ارسال