در سطح الگوی مصرف،باید تسهیلات پرداخت کنیم

پنجره ایرانیان: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وام مسکن باید معادل 50 درصد نرخ مسکن باشد، گفت: البته منظور آپارتمان لوکس نیست، اما بانک ها باید 50 درصد بهای خانه ای که در حد الگوی مصرف مسکن است را تسهیلات پرداخت کنند.
  • چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394 ساعت 10:10

عباس آخوندی در گفت و گو با خانه ملت، جلسه امروز خود با اعضای کمیسیون عمران مجلس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نشست در خصوص بهسازی بافت‌های فرسوده و بافت‌های ناکارآمد شهری گزارشی به نمایندگان ارایه شد و ما سیاست‌های جدید وزارت خانه، نحوه اقدام، میزان تسهیلات تامین شده و نحوه حمایت‌های دولت را اعلام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: موضوع بهسازی بافت‌های فرسوده مورد تاکید مجلس بوده و در همین ارتباط نیز رایزنی‌های خوبی با نمایندگان صورت گرفت.وی در خصوص منابع مورد نیاز برای بهسازی بافت‌های فرسوده نیز عنوان کرد: ما معتقدیم که به جای تخریب بافت های فرهنگی، مرکزی و اجرای طرح های گریز از مرکز، باید با حکومت مردم نهضتی جهت بهسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کنیم.

آخوندی ادامه داد: بهسازی بافت های فرسوده اکنون با سرعت بیشتری در حال انجام است  و میزان پرداخت در این زمینه نیز قابل قیاس با سال‌های گذشته نیست. این عضو کابینه دولت یازدهم گفت: طی دو ماه ابتدای سال جاری بیش از 27 هزار مورد تسهیلات در جهت جایگزینی بافت های فرسوده پرداخت شده و امیدواریم که فرهنگ توسعه مسکن را کشور نهادینه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مردم احساس تعلق خاطر به بافت‌های فرسوده دارند و ما نیز در همین جهت گام بر می‌داریم، اما موضوع حائز اهمیت اینکه این پروژه در کوتاه مدت تکمیل نخواهد شد.وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موافق گسترش شهر تهران هستید، گفت: قاعدتا باید همگی تابع طرح جامع شهر تهران باشیم، البته تخلفات صورت گرفته نیز در شورای شهرسازی بررسی و با عوامل آن برخورد می شود.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود و در خصوص افزایش وام مسکن نیز عنوان کرد: من معتقدم که در سطح الگوی مصرف، باید 50 درصد بهای مسکن را تسهیلات پرداخت کنیم و این افزایش وام، پیشنهاد بنده بوده و آن را پیگیری می کنم.وزیر راه و شهرسازی افزود: البته منظور آپارتمان لوکس نیست، اما برای خانه هایی که در حد الگوی مصرف مسکن هستند باید بانکها 50 درصد بها را تسهیلات پرداخت کنند.


ثبت نظر

ارسال