نگرانی‌ها در حوزه مسکن روبه گسترش است

پنجره ایرانیان: نماینده مردم مبارکه در مجلس با یادآوری مهلت یک هفته ای نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه به آخوندی برای پاسخگویی به سوالات و دغدغه های نمایندگان،گفت: یک هفته گذشت اما متاسفانه نه تنها هیچ اصلاحی در عملکرد وزیر و وزارت راه صورت نگرفته بلکه شرایط و اعتراضات در مورد مسکن و سایرمسایل مربوط به این حوزه بیشتر هم شد.
  • دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 ساعت 15:45

علی ایرانپور درگفت وگو با خانه ملت با یادآوری جلسه ای که هفته گذشته به همت رئیس مجلس شورای اسلامی و با آخوندی وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان درخواست کننده استیضاح آخوندی برگزار شد،افزود:در آن جلسه مهلت یک هفته ای به وزیر داده شد تا به سوالات نمایندگان پاسخ روشنی بدهد.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد: یک هفته گذشت اما متاسفانه می بینیم که نه تنها هیچ اصلاحی دروزارت راه وشهرسازی صورت نگرفته بلکه شرایط و اعتراضات هم روز به روز بیشتر شده است.

سیاست‌های غلط وزارت راه و شهرسازی مانع مسکن مهر

ایرانپور با بیان اینکه درحوزه‌‌های انتخابیه و درمراکز استانها و شهرتهران شاهد تجمعات متعدد متقاضیان مسکن مهر هستیم،ادامه داد: مسکن مهر به دلیل سیاست های غلط وزارت راه و شهرسازی بخصوص اقداماتی که از ناحیه وزیر دارد،اعمال می شود به سرانجام نرسیده و مردم هنوز نتوانستند علی رغم تعهداتی که دولت در قبال آنها داشته مسکن های خود را تحویل بگیرند.

این نماینده متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیان مسکن مهرچندین نوبت شاهد افزایش قیمت ها بودند و این درحالی است که وقتی قراردادی منعقد شده و عده زیادی از مردم را به خانه دارشدن آن هم با قیمت مناسب و پایین امیدوار کرده ایم نباید با تغییر دولت ها این برنامه ها متوقف شوند.

ایرانپور افزود:ضعف جدی وزیر راه و شهرسازی در تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر و فشارهایی که از ناحیه بر قشر محروم و کم درآمد جامعه وارد می شود،از انتقادات و مطالبات اصلی دیگر متقاضیان استیضاح آخوندی است که وزیر باید نسبت به این موارد پاسخگو باشد.

تعلل وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن

وی تصریح کرد:موضوع مسکن اجتماعی که وزیر بیش از یک سال و نیم است از آن صحبت می کنند،هنوز تحقق نیافتاده و این سوال برای نمایندگان وجود دارد که چرا اینقدر در زمینه مسکن در وزارتخانه تعلل می شود، آیا احداث مسکن و ساماندهی جز وظایف این وزارتخانه نبوده و  چرا سیاست‌ها ناگهان 180 درجه تغییر کرده است.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با بیان اینکه از زمانی که موضوع استیضاح آخوندی جدی‌تر شده ، وزارت راهی ها سعی کردند مباحث استیضاح را به حاشیه ببرند،تاکید کرد: دلیل عمده درخواست استیضاح از سوی نمایندگان انتصابات استانی و مسایل حاشیه ای نبوده و نیست و جان باختن 40 نفر از هموطنان در سانحه هوایی سقوط آنتونوف 140 و سکوت وزیر در قبال آن دلیل اصلی درخواست استیضاح است.

وزیر راه و شهرسازی هیچ توفیقی در عمل به برنامه پنجم توسعه ندارد

این نماینده مردم در مجلس نهم عدم پایبندی وزیر به برنامه پنجم از دیگر دلایل استیضاح وزیر  مطرح کرد و گفت:  وزیر راه و شهرسازی هیچ توفیقی در عمل به برنامه پنجم توسعه که در انتهای ان قرارداریم نداشته و اصلا برای ایشان عمل کردن و حرکت در مسیر برنامه خوشایند نیست.

این نماینده متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی عدم هماهنگی بین معاونان وزارتخانه و کوتاهی معاونان در حوزه وظایف خود را از دیگر محورهای مورد انتقاد نمایندگان عنوان کرد و افزود: معتقدیم آخوندی توانایی و شایستگی لازم برای اداره وزارت راه و شهرسازی را ندارد و باید استیضاح شود.

هفته گذشته نشست مشترک نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی با رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور آخوندی وزیر راه برگزار شد و  با توجه به اینکه نمایندگان از توضیحات ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی قانع نشدند قرار شد ظرف مدت یک هفته آخوندی نسبت به سوالات و مواضع مطرح شده از سوی استیضاح کنندگان پاسخ لازم را ارائه کند.


ثبت نظر

ارسال