بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور

پنجره ایرانیان: بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور تا کمتر از ۲۴ ماه آینده به اتمام خواهد رسید و برق تولیدی آن وارد شبکه توزیع سراسری می گردد .
  • دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 15:43

به گزارش تسنیم، مهرداد تابع گر مدیر روابط عمومی شرکت سازه امید نگین صنعت پایدار به عنوان مجری و احداث کننده نیروگاه برق در کشور از احداث بزرگترین نیروگاه فتوولتائیک کشور در سایت صنایع سنگین منطقه آزاد و صنعتی ارس خبرداد .وی افزود این نیروگاه در استان آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا در زمینی به مساحت 30423 متر در 4 خط 500 کیلوواتی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور محسوب می شود .در حال حاضر این پروژه به 2 فاز تقسیم بندی شده که در فاز اول ظرفیت تولید نزدیک به 2 مگاوات و در فاز دوم ظرفیت تولید برق در هر ساعت 3 مگاوات می باشد .

رضا توداری مدیر این پروژه عظیم کشوری نیز گفت: تعداد 1880 پنل با ظرفیت 240 کیلووات در مجموع در نظر گرفته شده است و در حال حاضر 6 جاده اختصاصی نیروگاه آماده و زمین در مرحله تسطیح به سر می برد .زیرساخت هایی از قبیل برق ، آب ، تلفن و... هم فراهم و پروژه در حال آماده سازی جهت نصب تجهیزات و تاسیسات است.بر اساس این گزارش این پروژه به نوبه خود یکی از بزرگترین طرح های ملی در حوزه انرژی می باشد که به همت وزارت نیرو و سرمایه گذاری این شرکت به مبلغ 75 میلیارد تومان در حال انجام است .

مدیر پروژه نیروگاه امام رضا (ع) گفت: این پروژه غریب به 1800 نفر نیروی انسانی به طور مستقیم و غیر مستقیم وارد بازار می کند.این پروژه تا کمتر از 24 ماه آینده به اتمام خواهد رسید و برق تولیدی وارد شبکه توزیع سراسری می گردد .


ثبت نظر

ارسال