مبحث 16،کجای ساخت و سازهاست؟

پنجره ایرانیان: با توجه به روند فعلی ساخت ساز و رعایت نشدن مقررات ملی ساختمان، لزوم اجرای مباحث مختلف از این قانون بویژه مبحث 16 امری ضروری محسوب می شود.
  • یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 17:7

به گزارش ایسنا، مبحث 16 مقررات ملی ساختمان که به مقررات تاسیسات بهداشتی ساختمان ها از جمله ایمنی وبهدا شتی ، فضای نصب لوازم بهداشتی ، شبکه های لوله کشی آب وفاضلاب ساختمان، مصالح ، حفاظت لوله کشی ، لوله گذاری در ترنچ ، حفاظت اجزای ساختمان و ... اشاره دارد ، در حال حاضر مورد غفلت قرار گرفته تا جایی که شاهد رعایت نکردن این قانون در روند ساخت و ساز ساختمان ها هستیم.رعایت نکردن موارد قانونی از این مبحث از قانون مقررات ملی ساختمان با پیش رفتن به روال فعلی پیامد هایی در سال های آینده خواهد داشت که جلوگیری از این روند امری ضروری است .

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران درباره‌ی این مبحث از قانون مقررات ملی ساختمان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: نظارت عالیه برعهده وزارت راه و شهرسازی است سازمان نظام مهندسی یک نظارت کلی بر کلیه موارد دارد که بر مبنای اجرایی‌شدن روال ماده 33 است.وی افزود: بسیاری از موارد مقررات ملی ساختمان به ویژه در شهر تهران اجرایی نشده است و مبحث 16 که بسیار مهم است نیز به همین شکل بوده است.

حیدریون با بیان این‌که این مباحث زمانی می‌تواند اجرایی شود که مهندسین در پروژه‌ها حضور داشته باشند تصریح کرد: در این صورت فقط می‌توان بحث‌های کیفیت را مطالبه کرد.وی تاکید کرد: مباحث زیادی از مقررات ملی ساختمان به صورت درست اجرایی نمی‌شود و شاهد یک دور باطل در این زمینه هستیم.


ثبت نظر

ارسال