ساخت مسکن توسط تعاونی ارزان‌تر از انبوه‌سازی

پنجره ایرانیان: مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ساخت مسکن توسط شرکت‌های تعاونی ارزان‌تر از انبوه‌سازان است، بر نقش تعاون در حذف واسطه‌ها و قاچاق تاکید کرد.
  • یکشنبه 13 اردیبهشت 1394 ساعت 16:24

احمد بیگدلی شاملو در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه تعاونی‌های مصرف برای تأمین نیاز اعضا و مصرف‌کنندگان از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: تعاونی‌ها با تأمین کالای مناسب و باکیفیت، قدرت خرید مصرف‌کنندگان را مد نظر قرار داده و نیازهای جامعه را برطرف می‌کنند.وی افزود: هم‌اکنون تعاونی‌ها با بنگاه‌های تولید محصولات داخلی ارتباط مستمر دارند، تا در بلندمدت نیازهای مصرف‌کنندگان را تأمین کنند.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه تعاونی‌ها کالاها با حاشیه سود کمتر به دست مصرف‌کننده می‌رسانند، افزود: تعاونی با توجه به افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان در تقاضای محصولات داخلی نقش‌آفرینی می‌کنند و این امر قطعاً در اشتغال اثرگذار است.

بیگدلی با تأکید بر اینکه بهترین فرصت برای بنگاه‌ها توزیع محصولات از طریق تعاونی‌ها است، تأکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات، مصرف کالاهای داخلی و ترویج فرهنگ آن است تا مردم به جای خرید کالای خارجی، از طریق بنگاه‌های داخلی تأمین نیاز شوند.

وی یکی دیگر از اقدامات تعاونی‌ها را کمک به تولید مسکن و افزایش اشتغال از این مسیر عنوان کرد و گفت: قیمت تمام‌شده مسکن تعاونی به نسبت ساخت توسط انبوه‌سازان بسیار کمتر است.این مقام مسئول در وزارت تعاون، حضور تعاونی‌ها را مانع از افزایش قاچاق عنوان کرد و گفت: نقش تعاونی‌ها، حذف واسطه‌هاست و این دغدغه که باید با قاچاق کالا مبارزه شود، با حضور مؤثر تعاونی‌ها محقق خواهد شد.وی گفت: بنابراین، تعاونی‌ها با عوامل اقتصادی با قاچاق کالا مقابله می‌کنند.

مدیر کل تعاونی توزیعی با اشاره به اقدامات این بخش برای حضور بیشتر تعاونی‌ها را تشریح کرد و گفت: روان‌سازی فعالیت تعاونی‌ها، اتمام ساخت واحدهای در دست اجرای مسکن مهر و پیگیری شبکه‌سازی و تقویت تعاونی‌های مصرف، با به روز کردن فروشگاه‌ها در کنار تعامل تعاونی‌های توزیعی و مصرفی در دستورکار قرار دارد.


ثبت نظر

ارسال