شرط دولت برای خاتمه مسکن مهر

پنجره ایرانیان: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه مسکن مهر شرط تکمیل 570 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را اعلام کرد.
  • سه شنبه 8 اردیبهشت 1394 ساعت 10:2

احمد اصغری مهرآبادی، با اشاره به درخواست وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی برای اختصاص بخشی از موجودی وصول شده از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر به بانک مسکن، گفت: برای اینکه بتوانیم 570 هزار واحد مسکونی مهر باقی مانده را از مجموع دو میلیون و 319 هزار واحد به اتمام برسانیم، حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

وی توضیح داد: تاکنون 45 هزار میلیارد تومان به عنوان خط اعتباری مسکن مهر از بانک مسکن به این پروژه ها اختصاص پیدا کرده که از این میزان 44 هزار میلیارد تومان به صورت کامل به متقاضیان پرداخت شده است. مهرآبادی ادامه داد: کل اعتبار درنظر گرفته‌شده برای مسکن مهر 50 هزار میلیارد تومان است که علاوه بر این میزان، برای تکمیل واحدهای باقی مانده به حدود 3هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است. وی با بیان اینکه تاکنون حدود 5 هزار و 500 میلیارد تومان از محل وصول اقساط مسکن مهر از سوی مردم به بانک مسکن بازگردانده شده است و هنوز بیش از هزار میلیارد تومان از خط اعتباری مسکن مهر در اختیار این بانک قرار دارد، تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر نیاز به تعریف خط اعتباری جدید از بانک مرکزی نیست و در صورت موافقت این بانک، می توان 3هزار میلیارد تومان مورد نیاز را از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر تامین کرد. مجری ویژه مسکن مهر خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که با این 3 هزار میلیارد تومان هم می‌توانیم پروژه های متوقف شده در دولت قبل را به سرانجام برسانیم و هم مابه‌التفاوت مربوط به افزایش وام برخی واحدها از 25 به 30 میلیون تومان را پرداخت کنیم.

  40 هزار مسکن مهر؛ بدون متقاضی

 قائم مقام وزیر راه وشهرسازی در مسکن مهر از وجود حدود 40 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی به ترتیب در استان های خوزستان، گیلان و ایلام خبر داد. البته آن طور که مهرآبادی دیروز در جمع خبرنگاران گفت، به طور قطع با تکمیل این واحدها این میزان به حدود 20 هزار واحد تقلیل پیدا می‌کند.


ثبت نظر

ارسال