در ساخت مسکن به صرفه‌جویی در مصرف آ‌ب توجه شود

پنجره ایرانیان: رئیس مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه همه فعالان ساخت‌وساز موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان هستند گفت:باید در ساخت مسکن و ساختمان به موضوع صرفه‌جویی در مصرف آ‌ب و دیگر منابع حیاتی دقت لازم صورت گیرد.
  • سه شنبه 25 فروردین 1394 ساعت 12:17

به گزارش فارس،محمد شکرچی‌زاده گفت:شاید هزینه‌ بسیاری از ساخت‌وسازها را به طور مستقیم دولت نپردازد و سازندگان برای ساخت آن هزینه کنند اما برای ساختن هر بنایی از انرژی ملی استفاده می‌شود و بر این مبنا هر ساخت‌وسازی سرمایه ملی به حساب می‌آید.وی با بیان اینکه در ساخت ساختمان منابعی که هزینه می‌شود منابع ملی است گفت: احداث ساختمان با رعایت استانداردها حتی به دست بخش خصوصی حرکت در مسیر منافع ملی است.

شکرچی‌زاده افزود: ساختمان‌هایی که با پول شخصی ساخته می‌شوند می‌توانند در زمانی دیگر مورد استفاده اشخاص دیگر جامعه قرار گیرند. بنابراین با عدم رعایت مقررات نه تنها زندگی خود بلکه زندگی دیگران را نیز به خطر می‌اندازیم. وی با طرح چالش‌های سطوح در زمینه انبوه‌سازی ساختمان و مسکن کشور گفت: وظیفه مرکز تحقیقات انجام مطالعات راهبردی و کاربردی است و پر واضح است که همه فعالان ساخت‌وساز موظف به رعایت مقررات ملی ساختمان هستند.

وی با بیان اینکه در ایران دو تا سه برابر بیشتر از استاندارد جهانی انرژی مصرف می‌شود تصریح کرد: باید در ساخت مسکن و ساختمان به موضوع صرفه‌جویی در مصرف آ‌ب و دیگر منابع حیاتی دقت لازم صورت گیرد.شکرچی‌زاده افزود: باید در ساخت مسکن بیش از پیش به موضوع حفظ انرژی‌ با هدف تقلیل مصرف منابع تجدیدناپذیر و بهینه‌سازی مصرف منابع تجدیدپذیر توجه کنیم.


ثبت نظر

ارسال