ظرفیت بالای بهره برداری از انرژی خورشیدی

پنجره ایرانیان: عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: تابش 300 روزه خورشید ظرفیت بالایی برای به کارگیری انرژی خورشیدی به کشور بخشیده است.
  • چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 14:29

به گزارش ایرنا علیرضا مشفق در حاشیه سمینار آشنایی با نقش نانوتکنولوژی در پزشکی و بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایران درحوزه نانو انرژی جایگاه بسیار مناسب و بالایی در منطقه دارد.

وی استفاده بهینه از مواد نانو ساختارها در تولید، تبدیل، ذخیره و مصرف انرژی خورشیدی را یادآوری کرد و گفت: کشور ما به لحاظ تولید و مصرف انرژی خورشیدی به جای انرژی فسیلی جایگاه مناسبی دارد و پیشرفت های قابل توجهی در دو دهه اخیر در این حوزه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: انرژی خورشیدی می تواند جایگزین مناسبی برای انرژی فسیلی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هزینه های بالای تولید و مصرف انرژی خورشیدی را دلیل اولیه اجرانشدن این طرح در کشور برشمرد و تصریح کرد: کمک دولت با پرداخت یارانه به این بخش و نیز سرمایه گذاری و مشارکت جدی سرمایه گذاران در این امر موثر است.
وی به اقدامات موثر وزارت نیرو برای تشویق مردم به استفاده از انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: دولت همچنین نقش بسیار موثری در ترویج و فرهنگ سازی به کارگیری انرژی خورشیدی دارد.

سمینار یک روزه آشنایی با نقش نانوتکنولوژی در پزشکی و بهداشت با حضور اساتید مطرح بین المللی در زمینه نانو و اعضای هیات علمی دانشگاه های کاشان به منظور آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با دستاوردهای نانو و استفاده از تجارب این اساتید در سالن دکتر قریب برگزارشد.


ثبت نظر

ارسال