مقررات ملی ساختمان بازنگری می‌شود

پنجره ایرانیان:معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم بازنگری در اهداف اجرای مقررات ملی ساختمان، کاهش استهلاک، افزایش ایمنی و افزایش عمر مفید ساختمان را از مزایای نگهداری مناسب ساختمان‌ها عنوان کرد.
  • چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 15:55

به گزارش فارس، حامد مظاهریان امروز در ششمین همایش «مقررات ملی ساختمان»‌اظهار داشت: دو دهه از اجرای مقررات ملی ساختمان می‌گذرد و باید بر اهداف اجرای این مقررات بازنگری شود. وی ادامه داد: این سبب می‌شود که ایمنی، سلامت فرد و جامعه تضمین شود.

معاون مسکن و ساختمان، راه و شهرسازی گفت: دفتر مقررات ملی ساختمان وظیفه ترویج این مقررات را در سطح کشور بر عهده دارد اما برای جلوگیری از تمرکز در تهران تلاش کردیم تا تشکیل دبیرخانه دائمی اجرای این مقررات در استان‌های دیگر، این استان‌ها هم وظایفی در این باره بر عهده بگیرند. مظاهریان توضیح داد: به عنوان مثال دبیرخانه استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه ساخت‌وساز در استان خراسان رضوی قرار دارد، دبیرخانه اجرای ملی مقررات ساختمان در استان فارس  و دبیرخانه استفاده مناسب از انرژی ساختمان در استان اصفهان مستقر است ضمن آنکه استان‌های سمنان و یزد کاندیدای دبیرخانه مصالح ساختمانی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ساختمان‌ها با حداکثر استفاده در زمان بهره‌برداری شروع می‌شوند و به تدریج عمر مفید آنها از بین می‌رود و پس از استهلاک غیرقابل استفاده می‌شوند اما مراقبت و نگهداری مناسب عمر ساختمان را افزایش می‌دهد. مظاهریان افزود: نگهداری نادرست ساختمان به عنوان ثروت ملی، موجب هدر رفت سرمایه ملی می‌شود و امروز در مجتمع‌های بزرگ متأسفانه افراد غیرمتخصص وظیفه نگهداری ساختمان‌ها را بر عهده دارند در حالی که یک ساختمان گران‌ترین کالای یک فرد در طول زندگی‌اش است. معاون مسکن و ساختمان، راه و شهرسازی با اشاره به مزیت‌های نگهداری ساختمان توضیح داد: کاهش استهلاک، افزایش ایمنی، افزایش عمر مفید و ارتقای بهره‌وری از مزایای نگهداری مناسب ساختمان‌ها است که باید به آن توجه شود. مظاهریان افزود: صرفه‌جویی و پیشگیری از هزینه‌های تعمیراتی و کاهش ضایعات از دیگر مزایای مناسب نگهداری ساختمان‌ها است. 


ثبت نظر

ارسال