قیمت پایه مواد اولیه پتروشیمی تغییر کرد

پنجره ایرانیان:دفتر توسعه صنایع تکمیل بدون اطلاع قبلی و تنها چند روز بعد از اعلام قیمت های پایه مواد اولیه در اسفندماه 1393، امروز فهرست این قیمت ها را تغییر داد.
  • سه شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 11:54

در حالی که فقط 6 روز از اعلام قیمت پایه مواد اولیه (29 بهمن 1393) توسط دفتر توسعه صنایع تکمیلی می گذشت، در اقدامی عجیب، امروز (4 اسفند 1393) وب سایت این دفتر، برخی قیمت های اعلام شده را تغییر داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، این اقدام در حالی صورت گرفت که خسروتاج، معاون وزیر صنعت از اعلام هر 15 روز یکبار قیمت پایه مواد اولیه خبر داده بود و باید هر نوع تغییری در نیمه اسفند اتفاق می افتاد.

هر چند قیمت های افزایش یافته زیر 100 تومان هستند و حتی در پی وی سی، کاهش دیده می شود اما این عدم ثبات، حتی قدرت تصمیم گیری کوتاه مدت را نیز از تولیدکنندگان می گیرد.

ضعف اطلاع رسانی
به این تغییرات قیمت در هیچ خبر یا اطلاعیه جدیدی روی وب سایت دفتر توسعه صنایع تکمیلی اشاره نشده است در حالی که بدون هر نوع ملاحظه ای باید این تغییرات،‌ حداقل در قالب یک اطلاعیه یا خبر فوری، به اطلاع مشتریان و مصرف کنندگان مواد اولیه رسانده می شد.

آیا فشار مجتمع های پتروشیمی در این تغییرات قیمتی تأثیر داشته است؟ آیا محاسبات این دفتر اشتباه بوده است؟ چه پاسخی باید به این تغییرات ناگهانی داد!! این موضوع در کنار نگاه بدبینانه ای که همیشه واسطه ها و دلال ها زودتر از تغییرات مطلع می شوند عمیقا قابل تأمل است.

چند نمونه از تغییرات قیمت ها:
سبک خطی: 75 تومان افزایش: 3952 تومان
سبک فیلم: 68 تومان افزایش: 3811
اکستروژن: 30 تومان افزایش: 4082 تومان
پی وی سی اس 65: 58 تومان کاهش: 2499 تومان


ثبت نظر

ارسال