طرح جامع مسکن نهایی شد

پنجره ایرانیان:معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از ۶۰ درصد از واحدهای مسکن مهر گفت: بسیاری از واحدهای دیگر نیز تکمیل شده اما به دلیل تامین نشدن خدمات زیربنایی امکان بهره‌برداری از واحدها وجود ندارد.
  • سه شنبه 9 دی 1393 ساعت 11:8

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محمد پژمان در حاشیه مراسم واگذاری نخستین واحدهای مسکن ویژه تهرانسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت با تمام توان خود برای تکمیل مسکن مهر تلاش می‌کند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به بهره برداری از ۶۰ درصد واحدهای مسکن مهر ادامه داد: بسیاری از واحدهای دیگر نیز تکمیل شده است اما به دلیل اینکه خدمات زیربنایی این واحدها آماده نیست امکان بهره‌برداری از آن‌ها وجود ندارد. دولت در تلاش است با همکاری وزارت نیرو خدمات زیربنایی واحدهای مسکن مهر ساخته شده را تکمیل و واحدها را به متقاضیان واگذار کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در زمینه ارائه خدمات روبنایی به اغلب پروژه‌های مسکن مهر در مرز حداقل‌ها عمل کرده‌ایم ادامه داد: خدمات آموزشی، بهداشتی، امنیتی، فرهنگی و حمل‌ونقلی به خصوص در پروژه‌هایی که از کالبد شهری فاصله زیادی دارند کمبودهای زیادی داریم که دولت عزم جدید برای تکمیل آن‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای دولت از یک سو و افزایش هزینه‌ها از سوی دیگر مشکلات دولت را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر با مشکل مواجه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس افق برنامه ۱۴۰۴ باید برای تمام گروه‌های درآمدی و نیازمندان مسکن یک آدرس روشن و مشخصی ارائه کنیم، گفت: برنامه‌ریزی وسیعی برای مسکن کشور در قالب طرح جامع مسکن انجام شده و بر اساس قانون وظیفه ما تأمین زمین است.

وی ادامه داد: در طرح جامع مسکن در افق 1405 وظیفه اصلی ما تأمین مسکن دهک‌های پایین جامعه است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: این 4 دهک پایین جامعه در زیر خط فقر هستند و آنچنان بضاعت مالی و پس‌انداز برای خرید به مسکن ندارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد ما توانمندسازی متقاضیان برای خرید مسکن است، افزود: در طرح جامع مسکن تأمین مسکن متقاضیان بدون آثار تورمی و شوک است.

وی با بیان اینکه طرح جامع مسکن نهایی شده است، اظهار کرد: طرح جامع مسکن نهایی و تقدیم وزیر راه و شهرسازی شده است که به زودی از آن رونمایی می‌شود.


ثبت نظر

ارسال