ساماندهی بازار مسکن با الگوی ویژه هر منطقه و شهر

پنجره ایرانیان:حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: تقاضای مسکن با توجه به اینکه شاهد افزایش جمعیت نسبتا در سال های گذشته بودیم بیشتر از عرضه است.
  • یکشنبه 4 آبان 1393 ساعت 14:45

به گزارش مرکزی خبر ، حسام عقبایی افزود:با توجه به اینکه توازن عرضه و تقاضا به مفهوم عملیاتی و اجرایی وجود ندارد ، از برنامه نیاز کشور و تقاضایی که در کشور وجود دارد ، عقب هستیم.
وی تاکید کرد : در واقع متمرکز شدن دولت جدید روی بحث مسکن یک استدلال اقتصادی در پشت این مسئله است و یکی از بسته های پیشنهادی که دولت در بحث خروج از رکود داده ، همین بحث مسکن و خروج مسکن از رکود است. عقبایی گفت : در سال های گذشته در بحث تولید دچار مشکل بودیم و برغم اینکه دولت های گذشته تمام تلاش خود را کردند تا به نیازها پاسخ دهند ، به طور کامل موفق نشدند.
عقبایی اظهار داشت : وضع مسکن در کشور ما ویژه است و با یک فرمول و رویکرد نمی توان مشکلش را حل کرد.رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه تحول قیمتی مسکن روند باثباتی دارد ، گفت : افزایش تولید مسکن کمک می کند ، رقابت برای اجاره دادن مسکن متناسب با نیاز مشتریان بیشتر شود.
حسام عقبایی درباره روند قیمت ها در بازار اجاره بها گفت: شاخص تعیین کننده نرخ اجاره بها ، قیمت مسکن است که سال 91 رشد زیادی داشت اما پارسال بازار مسکن ارزانی داشتیم و در شهر تهران 20 تا 50 درصد کاهش قیمت نیز مشاهده شده است.وی تصریح کرد : برای ساماندهی بازار اجاره مسکن هم باید بیش از نیاز واحد های استیجاری تولید کنیم تا قیمت ها متعادل شود و دولت می تواند از سیاست های مالی و تسهیلاتی در این بخش استفاده کند.
عقبایی گفت : برای هر دهک جمعیتی در هر شهر و منطقه باید الگوی ویژه ای از تولید و عرضه مسکن تهیه شود چون الگوی تقاضا متفاوت است.


ثبت نظر

ارسال